Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

.midgie schreef:Wat je ook kan doen, is de neuriem eraf en een kaptoom onder je hoofdstel doen , dan puur op de kaptoom rijden en het bit alleen puur voor verfijning waar hij uiteindelijk ook echt voor is.
diega schreef:Altijd als er een echt probleem aan de kaak gesteld wordt zijn de eerste die reageren altijd de geitenwolle kousen types of penny's van 14 met shetlandpony
doe bitloos, doe tandarts, doe osteopaat, wil je niet te veel, gaat hij wel op de wei, is ie niet overspannen etc
Trek je daar niets van aan maar pik voor jou de waardevolle tips eruit.
raket schreef:Ik rijd sinds een paar dagen met mijn mylerbitje terug in en het lijkt nu opgelost te zijn. Ik las hier verschillende dingen over dat het na een paar dagen/weken weer terug kan komen, dus ik ben gematigd enthousiast.
Ik heb ook een beetje het gevoel dat mijn vorige bit te dik was. De myler lijkt veel prettiger in de mond te liggen en paard voelt nu nog fijner aan.
TeeGee schreef:Mijn paard doet het ook. In mijn geval een aanleuningsprobleem, als ik hem los, op 2 teugels en van de hand af heb dan houdt hij alles netjes binnen.
Ik heb het ook geprobeert op te lossen met van alles en nog wat. Bit met tonglepel hielp een maandje en hij werd er erg sterk van.
Je zou gewoon eens wat verschillende bitjes of neusriempen kunnen gaan proberen, als andere oorzaken uitgesloten zijn.
. raket schreef:Vandaag liep ze ook weer heel netjes met het Myler. Ik baal alleen dat ik niet eerder door had van die kies. Maar ja ze was pas bij de tandarts geweest werd gezegd...
Nou ja, misschien ben ik er toch op tijd bij geweest.
Ik had mijn Myler trouwens uitgeleend aan iemand die een paard heeft dat ook niet zo fijn op 2 teugels loopt. Met het Myler ging dit veel beter, paard speelde wat met het bit en nam het veel beter aan.
Als je iemand kent die er 1 heeft zou ik zeker proberen hem te lenen. Het is toch een vriendelijke oplossing.
Overigens neemt mijn paard nu ook het bit beter aan bij het hoofdstel in doen als voorheen.