Springen met dressuurzadel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

GabberGill

Re: Springen met dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 18:01

wendietjuhhh schreef:
tuurlijk kan dat! ik spring zelf met mijn fries over hindernissen van rond de 1.20 m en heb er totoaal geen last van. ik zit stevig in mijn dressuurzadel. ik rij momenteel een nrps paard met veelzijdigheidszadel en ben dit helemaal niet gewend en zou dit paard gaan bokken heb ik er totaal geen steun aan en weet ik ook zeker dan ik ga lanceren.

Kortom: ik heb een betere en stabielere zit met mijn dressuurzadel dan met een veelzijdigheidszadel!

precies hetzelfde
ik en mijn fries springen ook 1,20n maar wel met dressuurzadel. ik heb echt een beroerde houding op een veelzeidigheidszadel

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 18:03

Mjah, ik merk zelf wel dat ik beter spring met een vzh zadel dan in een dressuurzadel. Ik klap helemaal voorover in een dressuurzadel, omdat ik de steun mis die een vzh wel geeft, maar het is niet onmogelijk. Mijn instructie heeft een keer 1,30m gesprongen met mijn oude paard, op ons dressuurzadel. Zij kon het wel, zij zat stabiel genoeg en kon haar balans houden. Ik doe het alleen niet meer Tong uitsteken

Compliment

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 14:39

ik heb zelf alleen maar een dressuur zadel en heb dr zelfs al 1.20 meegereden. het ging opzich goed. maar 2 weken later kreeg k een springzadel om te lenen en dan merk je wel dat het springen zelf lekkerder gaat. maar het was voor mij gevoel ook naar het paard toe niet erg hinderlijk

Anke15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 16:06

Ik zou een springzadel kopen. het is veel fijner en je hebt een veel betere balans op de sprong. en je ziet ok niemand op wedstrijd met een dressuurzadel springen

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 16:09

nickyu schreef:
ligt er denk ik ook een beetje aan wat voor dressuur zadel je hebt

Precies.
Ik heb een wintec en spring er ook af en toe mee.
Oke..je hebt dan wel geen steun aan je knieen en lekker zitten is ook anders ,maar het wil wel.