Als we nu toch nog natural mogen zijn, zorg er dan ook alsjeblieft voor dat je paardje gezelschap krijgt van een andere paard. Want dat contact is heel belangrijk in een paardenleven
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
RianneH schreef:Denk dat de modjes aan het eten zijn![]()
Als we nu toch nog natural mogen zijn, zorg er dan ook alsjeblieft voor dat je paardje gezelschap krijgt van een andere paard. Want dat contact is heel belangrijk in een paardenleven
Als je plaats hebt voor een shet van jezelf, bied dan stalling aan. Kleine pony, shet, of paard, weet natuurlijk niet hoeverre je ruimte hebt.
ninz schreef:ik begrijp het wel tuurlijk en ik ozu het ook heel graag willen maar als er simpelweg geen geld is dan gaat het niet...
. Kun je je paard geen contact met soortgenoten bieden, begin er dan gewoon niet aan
. Hoe lang staat ze eigenlijk al zonder contact met soortgenoten??? Ik vind dat echt niet kunnen met zo'n jong dier (en ook niet voor oudere paarden). Jij bent nog erg jong, maar heb je wel enige vorm van begeleiding?
. Zonder zich te realiseren dat het hier om een levend wezen gaat met bepaalde behoeftes, waaraan je als eigenaar dient te voldoen.......
Twiggy2008 schreef:[naam], zoals ik het lees ben je je wel bewust van het feit dat paarden soortgenoten nodig hebben, toch?
Er zijn zat mensen die een fijne stalling zoeken met veel buiten lopen, dus ik zou gewoon iemand met een (desnoods kleiner) paard of pony zoeken, die gezellig bij jullie komt staan. Dat is toch alleen maar fijn?
Een paard hoort naast het leven met ons mensen, ook nog sociaal contact met soortgenootjes te hebben. Juist ook in de tijd dat we niet op ze rijden. Het houdt je paard mentaal een stuk gezonder........
). Ik zou als ik jou was echt mijn best doen om ook aan die behoefte te voldoen. Anders krijg je straks helemaal een paard wat problemen heeft met andere paarden, lijkt mij erg zonde....... Twiggy2008 schreef:[naam], mijn eigen paard is zelfs van 1 april 2004, dus ik weet de leeftijd ook wel, hoor.![]()
Maar 4 jaar is nog steeds erg jong, hoe je het ook wendt of keert........
Hoe deed jouw paard het haar eerste jaren dan in de kudde buiten?
Natuurlijk is het veel fijner als ze veel buiten kan staan met onbeperkt eten (ben daar een enorme voorstander van, van het buiten zijn voor een paard), maar een soortgenootje erbij zou het nog optimaler maken (al hoewel kleinere paarden soms te dik worden van onbeperkt voer). Ik zou als ik jou was echt mijn best doen om ook aan die behoefte te voldoen. Anders krijg je straks helemaal een paard wat problemen heeft met andere paarden, lijkt mij erg zonde.......