Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
LDRD schreef:Maar dat heeft vooral te maken met de kwaliteit van degene die ermee om gaat hoor.
Mijn hengst zou ik niet graag in onervaren handjes zien, dan is het gewoon een dodelijk wapen
LDRD schreef:Maar even tussen ons gezegd en gezwegen: aan hoeveel mensen zou jij een hengst toevertrouwen Kiwiko?
van de 100
? 
Maar dat wil niet zeggen dat een ruin of merrie ook niet heftig kan zijn hoor. Het is allemaal erg algemeen LDRD schreef:En daarmee is ie toch 'anders'?
, is voor een hengst lastiger. Gaat een beetje tegen zijn toch altijd dominante persoonlijkheid in
.
.
.
.
LDRD schreef:Ik begin me nu toch even af te vragen wie in dit topic nou regelmatig met een hengst werkt?
. En als hij dan probeert voor haar uit te lopen, dan móppert ze
.
LDRD schreef:En zo dapper is het meiske. En als hij dan probeert voor haar uit te lopen, dan móppert ze
.
en dan zie je ze denken............ kinderen denken en reageren zo puur........ en dat pakt een paard op
ik heb van mijn toen 8 jarige foto's op een hengst in mijn profiel staan.......... Ik heb een hersenbeschadiging opgelopen van het dier........... (ongeluk samen gevallen) maar meiske rijd er zo op weg, net met haar beentjes onder het zadel vandaan komend.......Navidad schreef:Maar hier word gevraagt om tips, en tips kan ik niet geven. Je moet alerter wezen in dingen zeker weten. als je een seconde de kop er niet bij heb, dan kan het goed mis gaan. klopt zeker, maar ik ben van mening dat je als ruiter zijnde dat bij elk paard moet doen.
Navidad schreef:Ik ben het wel met je eens hoor over de onkunde van de ruiter, zeker ik moet er ook niet aan denken dat ik bijwijze van ineens een hengst achter op komt als ik lekker aan het los rijden ben![]()
Maar hier word gevraagt om tips, en tips kan ik niet geven. Je moet alerter wezen in dingen zeker weten. als je een seconde de kop er niet bij heb, dan kan het goed mis gaan. klopt zeker, maar ik ben van mening dat je als ruiter zijnde dat bij elk paard moet doen.
absoluut
Er zijn heel veel verschillen onder de paarden, of het nu een merrie, ruin, of een hengst is.. een hengst is vaak bijna altijd wat potiger, en ik ben ook van mening dat je er mee over weg moet kunnen, zeker weten maar dat neemt niet weg dat die anders gereden moet worden dan een merrie / ruin.
precies
Ik ben het wel met je eens hoor en snap je punt ook, maar laat ik het zo zeggen, ik ben ook begonnen met een hengst te rijden. Ik was 14 en kreeg zodiak onder me kont, goedgekeurd en wel. En je merkt wel verschil dat ze wat potiger zijn, alerter zijn om wat er om je heen gebeurt etc. Op elk paard zit kwa karakter een verschillende gebruiksaanwijzing, zo ook onder de hengsten. dus ben ik van mening dat je elk paard het zelfde moet rijden en op de goede manier.
.