paard op nieuwe stal, helemaal wild(TIPS GEVRAAGD)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ninx

Re: paard op nieuwe stal, helemaal wild(TIPS GEVRAAGD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 11:45

Je krijgt er 9 uit 10 keer spijt van wanneer mensen in je omgeving zeggen "dat je dat maar eens even flink moet aanpakken".
Achteraf bleek het helemaal niet je eigen zienswijze te zijn, en heb je je laten forceren je paard harder aan te pakken.
Dat kan zijn met trailerladen, staken op wedstrijd, en een gevalletje 'moeite met wennen'.
Ook ik heb mezelf voor mijn kop geslagen dat ik me wel even 'liet helpen' met het laden van mijn paard destijds. Arm dier, had zo'n vertrouwen in me. Was in de stress, wilde de wagen niet in. En door een paar 'stoere' mensen even de wagen 'ingetild'.
Niet bevorderlijk voor de onderlinge band.
The keyword in alles wat paarden betreft: GEDULD. Haast werkt als een boemerang, dat krijg je lelijk op je boterham terug.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 11:51

Helemaal niet gek dat hij nu veel drukker en stoerder is. Hij moet zich laten gelden naar de andere paarden.
Kijk ook even wat voor voer hij nu krijgt. Misschien krijgt hij nu wel sportbrok of iets met veel energie, in vergelijking tot zijn vorige voer en het weinige werk wat hij krijgt.
Jammer dat hij niet lekker in de paddock kan om zijn 'ei' kwijt te raken voor je met hem aan de gang gaat.

Succes, komt vast wel goed.

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 12:09

Mijn pony is gisterochtend net verhuisd en hij is ook nog erg aan het wennen.. Het is voor zo'n paard allemaal anders, snapt vaak niet waarom ie van z'n oude plek weg word gehaald..
Mijn pony was vandaag al een stuk rustiger, maar ieder paard is daar anders in..
Ik heb hem even gelongeerd en heb er nog even op gestapt.. Was superbraaf en hij heeft alweer genoeg gedaan, ze moeten het ook allemaal verwerken. De 1 doet er een dag over, de ander maanden.. Dat is zo verschillend..

Ik merk wel aan m'n pony dat ie nu super gehecht aan me is, ook al heeft ie daar ook genoeg afleiding, hij houd me constant in de gaten als ik er ben Lachen

Het was een moeilijk besluit voor mij om hem te verhuizen, maar onze band is nu nog veel sterker Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 13:11

Geef je paard even de tijd Knipoog.
Als je net verhuisd bent is het voor een paard uiteraard een hele verandering.
Zet hem even lekker op de wei, lekker tuttelen, poetsen, en een beetje longeren.
Wacht 3 weken met rijden en je zult merken dat je paard meer op zijn gemak is Knipoog

November

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 18:28

even een update.

hij is gisteren gecastreerd en merk nu al dat hij veeeeeel rustige is,
ook voor die tijd al veel makker,en aanhankelijker.
hij vind alles nu wel best, kijken en hinniken mag hij don van mij, daar is hij paard voor.dankjejulliewel voor jullie tips, ik heb er veel aan gehad Pling