Galop bij een 3-jarig paard.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Blablabla11

Re: Galop bij een 3-jarig paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 15:36

Ik denk dat jou paard er nog niet helemaal aan toe is.. die van mij is nu 6 maar nog niet lang onder het zadel.. Zij vind galop ook nog erg moeilijk.. we stappen en draven nu veel maken veel overgangen zodat ze meer evenwicht krijgt en zekerder word onder het zadel.. Af en toe proberen we nu een galopje er bij pakken en zo je steeds meer dat ze het beter op pakt..
Dit is bij ons wel een kwestie van maanden.. we hebben er veel gedult mee en gaan op het tempo van het paard.. je merkt vanzelf wanneer je paard er meer aan toe is.. de meeste jonge paarden vinden galop moeilijk..

Ik zou niet te snel gaan.. vooral de types als fries etc hebben hier wat meer moeite mee.. die van mij is een wielkopolski dus ook wat groffer gebouwd en heeft er ook moeite mee.. Neem gewoon een stapje terug overhaast niet dan heb je straks de meeste profijt van.. die van ons begint het nu zelf af en toe aan te geven.. dan zetten wij haar aan in galop en dit gaat steeds beter

succes er mee

irismill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 15:41

Dankjewel weer,
hier had ze inderdaad wel altijd veel moeite mee om tussen de letters van de bak te blijven, toen zwaaide ze enorm uit.
Nu hebben we veel geoefend in een heel grote binnenrijbak, waar ze dus lekker rechtuit kon galloperen. Dit heeft dus ook weer geholpen waardoor ze nu mooie voltes kan galloperen.
Ook buiten hebben we wel eens in een hele brede berm gegallopeerd, kleine stukjes. Maar alle beetjes helpen Knipoog
We hebben goede begeleiding, dus het gaat helemaal goed komen Lachen

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 15:52

Je beginpost is 9 dagen geleden ... en je hebt het nu in feite (al) opgelost, begrijp ik?
Dat is snel dan.

irismill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 15:55

HannahFrouk schreef:
Je beginpost is 9 dagen geleden ... en je hebt het nu in feite (al) opgelost, begrijp ik?
Dat is snel dan.

Hopelijk begrijpen jullie dat ik het niet de dag dat we aan de galop zijn begonnen, een topic plaats waar ik het probleem uitleg en vraag om handige tips?
Tips en reacties zijn zeker nog welkom.

watdanhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 16:28

Waarschijnlijk krijg jij een heel angstig gevoel omdat je denkt dat jou paard iirri gaat doen als je gaat galloperen, dat voelt je paard en gaat idd irri doen! Dus probeer te ontspannen en euhm.. meer heb ik er niet aan toe te voegen.. Knipoog

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 21:40

angst hoeft toch helemaal niet het is een jong paard stevig gebouwd die hebben gewoon meer moeite met galop.. die van mij kan langs de weg op een recht stuk ook in de berm galoperen maar in de bak vind ze het nog erg moeilijk.. en ik ben ook niet angstig .. het is gewoon jong en heeft weinig evenwicht onder het zadel

Cathy70

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 18:18

ik ben 'blij' te lezen dat er meerdere paarden zijn die de galop moeilijk vinden.
Wij hebben een haflinger van 7 en hebben hetzelfde probleem. Er is nooit veel mee gereden bij de vorige eigenaar.
Draven doet hij als de beste maar de galop, aanspringen gaat heel moeilijk en als het dan een keer lukt zijn het een paar passen als een ongeleid projectiel haha en in de bocht stopt ie dan altijd. Maar we blijven het proberen de ene dag gaat beter als de andere maar ooit komt het een keertje goed (hoop ik)

ydwina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 18:31

he jongens allemaal bedankt voor de tips ik heb inmidels een goede les gever gevonden en het gaat stukken beter!!!!zo houden hahaha

maar nu heb ik nog een vraag heeft er iemand nog een bit liggen van 12.5 dubbelgebroken met een plat tussen stuken van koper???????????

groetje ydwina

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 07:45

ydwina; die vraag kun je in het EA forum stellen (als je genoeg posts hebt). Graag hier on topic blijven.

irismill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-08 17:30

Bedankt voor jullie reacties allemaal,,
ik heb morgen de clubkampioenschappen, waarbij de galop ook in het proefje voorkomt. We zien wel hoe het gaat Lachen

Cathy70

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 17:46

Van de week moest mijn zoontje lessen met onze haflinger die ook heel moeilijk in galop gaat en zijn instructeur raden aan om steeds in de bocht voor de lange zijde van de bak aan te springen in galop en dan aan het eind van de lange zijde weer terug naar draf te gaan tot je weer bij de bocht voor de volgende lange zijde komt dan weer aanspringen in galop enz.... Als hij dat eenmaal doorheeft komen de bochten vanzelf erachter aan.

Succes morgen!!!

irismill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 17:19

Even een kleine update:
De spits is eraf! Vandaag wedstrijd gehad, het was echt bagger weer... Zeer enge paraplu's door de regen, echt heel glad was t.
Ben laatste geworden hahah. Achjah, de galop ging best redelijk, paar bokken en dan een voltetje gegallopeerd, verder gewoon lekker eigenwijs blijven draven. Jammer dan voor de jury, ik vond het goed zo.
We komen er wel, de spits is er in ieder geval af Lachen