Wat is een goede cooling down?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

elady

Re: Wat is een goede cooling down?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 14:36

Ik laat hem vaak in mijn cooling down halsstrekken en doe dan nog wat figuren (grote volte sluiten en weer openen), gebroken lijnen, van hand veranderen en daarna laat ik hem terug komen in de stap, nog steeds controleren of hij mijn hand wil volgen. Daarna krijgt hij lange teugel om lekker uit te stappen. Vaak stap ik er 5 minuten op en 5 minuten nog naast met mijn singel een paar gaatjes losser. Is hij erg nat, dan stap ik hem buiten nog droog.

Annelieke111

Re: Wat is een goede cooling down?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 21:02

Ik eindig ook zoals ik begin. Ja

Na het echte werk aan de lange teugel voorwaarts neerwaarts draven. Neem dan wat grote voltes mee en verander dan een paar keer van hand. Verder test ik of hij ontspannend over zijn rug loopt door wat overgangen draf-stap en stap-draf mee te nemen, waarbij hij ook weer laag nagevelijk blijft. Dit is zo'n 5 a 20 minuten en dan stap ik aan de lange teugel 10 minuten naar huis.

Moet wel zeggen dat ik in het begin niet zo laag instel als aan het eind en meer overgangen meeneem.