Draven niet nagevelijk!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Puchje

Re: Draven niet nagevelijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 11:34

Als jij je handen niet stil kunt houden, dan zou ik dat bit maar eens heel snel uit haar mond gaan halen en op stalhalster gaan rijden.
Eerst dat leren Lachen

ericalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 11:35

Puchje schreef:
Even een toevoeging op superwoman:

Leer te remmen op je zit Lachen
Klem je knieen een beetje aan en wacht op reactie, je wilt met je hele lichaam stappen.
Niet aan de teugels gaan hangen om te stoppen, daar zijn ze namelijk niet voor Knipoog

Ja met teugel moet je eigelijk helemaal niet veel doen! eigelijk niks! alles met benen zit en je hele lichaam!
dus knieen klemmen en wachten op reactie tot die trug gaat!?

ericalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 11:37

Puchje schreef:
Als jij je handen niet stil kunt houden, dan zou ik dat bit maar eens heel snel uit haar mond gaan halen en op stalhalster gaan rijden.
Eerst dat leren Lachen

Nou ik ben bezig met oefenen! maar dan wel gewoon met bid in! maar teugels laat ik hangen en ik dan ga rijden op me zit!
Maar met halster rijden is ook een id, maar zo kan het toch ook?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 11:38

ericalover schreef:
Maar been geven als ze te snel gaat? maar dan gaat ze toch nog sneller? Bloos

De hulpen van het been zijn niet altijd om sneller te gaan, dus je zal moeten leren om het paard aan je been te zetten en zoals Puchje al schreef "op je zit rijden en remmen".

ericalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 11:40

superwoman schreef:
ericalover schreef:
Maar been geven als ze te snel gaat? maar dan gaat ze toch nog sneller? Bloos

De hulpen van het been zijn niet altijd om sneller te gaan, dus je zal moeten leren om het paard aan je been te zetten en zoals Puchje al schreef "op je zit rijden en remmen".

ook!
Even alles bij elkaar waar ik aan moet werken en moet/zal werken?!!:
De benen
Handen
Langlaag!
Veel figuren!

Fysio? maar kan het wezen dat ze erg last van haar rug heefT?

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 11:40

Probeer met alle vezels in je lichaam te willen stoppen, maak je zwaar, ontspan je extreem, plant je zitbeenknobbels in het zadel, zeg 'hooooooooooooo' en knijp je knieeen wat aan.

Even een complimentje voor je wilskracht!
Succes ermee!

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 11:42

Ja, het kan zijn dat er iets in haar rug niet lekker zit, maar probeer haar eerst lang en laag te laten lopen, lekker laten stofzuigen.
Onderdruk je eigen wil om haar 'rond' te laten lopen. Het komt wel!
Zo niet, dan komt het een andere keer.

Goed rijden is niet dat je je paard in 'de houding' rijdt, maar dat je luistert naar je paardje en de oefeningen bedenkt die voor haar op dat moment goed zijn Lachen

ericalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 11:45

[quoteProbeer met alle vezels in je lichaam te willen stoppen, maak je zwaar, ontspan je extreem, plant je zitbeenknobbels in het zadel, zeg 'hooooooooooooo' en knijp je knieeen wat aan.

Even een complimentje voor je wilskracht!
Succes ermee!
][/quote]
Puchje schreef:
Ja, het kan zijn dat er iets in haar rug niet lekker zit, maar probeer haar eerst lang en laag te laten lopen, lekker laten stofzuigen.
Onderdruk je eigen wil om haar 'rond' te laten lopen. Het komt wel!
Zo niet, dan komt het een andere keer.

Goed rijden is niet dat je je paard in 'de houding' rijdt, maar dat je luistert naar je paardje en de oefeningen bedenkt die voor haar op dat moment goed zijn Lachen

ja ook! ik zal eerst lekker stofzuigen;)

en dankje over me wilskracht Bloos maar ik wil het beste voor het paardje als die onder het zadel zit! en ik wil gewoon leren leren leren;)
Super bedankt! ik zal wel even proberen!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 11:46

Ik denk dat het belangrijkste is dat je meer leert los te laten. Paard geeft aan door het hoofd omhoog te gooien, dat het niet fijn is wat je doet. nageeflijk kan het dus niet zijn. Het paard GEEFT niet na. Paard loopt niet uit zichzelf laag, omdat hij dat prettig vind.

ericalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 11:48

superwoman schreef:
Ik denk dat het belangrijkste is dat je meer leert los te laten. Paard geeft aan door het hoofd omhoog te gooien, dat het niet fijn is wat je doet. nageeflijk kan het dus niet zijn. Het paard GEEFT niet na. Paard loopt niet uit zichzelf laag, omdat hij dat prettig vind.

nee ook dat is ook onnatuurlijk zo lopen! maar ik benoem het zo omdat ik het aan de teugel wel heel raar vind klinken! en weet niet hoe ik het anders moet benamen!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 11:52

ericalover schreef:
superwoman schreef:

nee ook dat is ook onnatuurlijk zo lopen! maar ik benoem het zo omdat ik het aan de teugel wel heel raar vind klinken! en weet niet hoe ik het anders moet benamen!

zo lang het paard niet na geeft, loopt hij in de krul op loopt "gewoon" met een rechte hals.
Ik vind aan de teugel dan beter klinken Haha!

Veel les door iemand die maar blijft roepen dat je los moet laten en je handen stil moet houden, dát werkt Vork

ericalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 11:54

Veel les door iemand die maar blijft roepen dat je los moet laten en je handen stil moet houden, dát werkt Vork
Dat heb ik ook elke vrijdag! maar dan op een ander paard;) maar het is al heel erg veranderd:O helpt idd!
in de krul;) ook Vork

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:54

ericalover schreef:
Dat heb ik ook elke vrijdag! maar dan op een ander paard;) maar het is al heel erg veranderd:O helpt idd!
in de krul;) ook Vork

Ander paard is niet erg handig, tenzij de paarden erg op elkaar lijken.
Een loperig paard is heel moeilijk en sommige instructeurs kunnen er zelfs "niks" mee. Nu weet ik niet hoe loperig die is, maar wil het toch even aanhalen.

ericalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 15:34

superwoman schreef:
ericalover schreef:
in de krul;) ook Vork

Ander paard is niet erg handig, tenzij de paarden erg op elkaar lijken.
Een loperig paard is heel moeilijk en sommige instructeurs kunnen er zelfs "niks" mee. Nu weet ik niet hoe loperig die is, maar wil het toch even aanhalen.

oh ook;) je hebt wel een punt! maar de eigenaar herhaalt het ook wel eens;) maar zal wel ff wilen vragen als die daar op wil hameren Vork

N_jumping

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 20:30

Puchje schreef:
Nee, jij niet nee, gelukkig maar!!!

Mijn post was op N_jumping gericht.
Ik heb medelijden met de paarden die zij rijdt.

zo bedoel ik het niet ik bedoel longeeren met bijzet en het zo rustig opbouwen