Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
daNiielle_ schreef:Ik vind niet dat je het beste doet voor je paard. Je hebt reuma, daar kan je echt niks aan doen en het is ontzettend vervelend voor je, maar zou je dan niet een bijrijder zoeken voor hem?
Maak een keer afspraak met de ostheopaat, laat het zadel nakijken en ga dan pas verder.
Lutjehorsy schreef:BitchyWitchy schreef:Dat vind ik wel erg kort door de bocht........ Dat was twee tot drie jaar geleden!! Wie zegt dat er nu niet echt wat aan de hand is??
Het is niet kort door de bocht. Tuurlijk merk ik wel als er iets aan de hand is. Hij galopeert aan de longe wel goed. En bokt nooit in stap of in de draf. Ook bokt hij alleen als ik wil aan galoperen, heb ik hem eindelijk wel goed in de galop, stopt hij ook met bokken. Een paard die last heeft, blijft bokken en protesteren.
Citaat:Misschien zit jij hem wel heel erg in de weg...?
! Miepie1980 schreef:Ik weet niet in welke regio je woont maar misschien is er hier iemand te vinden die je kan helpen met wat meer rijden.
Natuurlijk wel als eerst alle eventuele lichamelijke problemen zijn onderzocht.
Misschien tipje om het zo eens te wagen.
daNiielle_ schreef:Lutjehorsy schreef:Hij heeft het toen hij drie jaar was ook een tijdje gedaan. Hij wil gewoon onder het werk uit. Iemand heeft hem toen voor mij aangepakt en sindsdien was het goed. Hij heeft alleen door dat ik hem niet goed aan kan pakken.
Zorg eens dat je paard respect voor je heeft, zodat hij wíl werken voor je! Daar hoef je hem niet eens zozeer voor aan te pakken.

Lutjehorsy schreef:Citaat:Misschien zit jij hem wel heel erg in de weg...?
Hoe kan ik hem nou in de weg zitten, zit er ja op!
Musjes schreef:Euhm ..... je hebt veel last van je lijf (zag welke medicijnen je gebruikt zijn niet misselijk) Daardoor kan je ook zelf op zo'n manier gaan zitten die voor jou prettig is maar voor je paard niet. Daarmee kan je dus je paard in de weg zitten. Dat is lastig te verhelpen omdat je zo zit om een reden (als dat al zo is, ziet een buitenstaander vast beter dan jij). Maar misschien is het daarom goed om iemand te zoeken die het allemaal wat makkelijker kan. Zodat jij ook makkelijker 1x in de week met het paard kan rijden.
En laten nakijken is echt helemaal geen gek idee, ook al zie jij het niet zitten. Stel dat een deskundige vaststelt 'niks aan de hand'harstikke fijn, kost je wel wat geld maar dan heb je zekerheid. Mocht het paard wel ergens last van hebben kan je jezelf wel voor de kop slaan dat je het niet ieder hebt gedaan. In beide gevallen een win-win situatie.
Misschien moet je proberen los te laten dat je het zelf allemaal wilt doen, en niet alle adviezen meteen beantwoorden met 'kan niet', neem wat van een ander aan. Komt jezelf en vooral je paard ten goede:)
Tooske schreef:Dit vind ik dus pas kort door de bocht ik heb zo'n merrie en die moet je zeggen wat ze moet doen en niet vragen hoor!
Een paard werkt echt niet omdat hij het zo graag voor je doet maar, gewoon omdat hij weet als hij het niet doet dat er conceguenties aan zitten zo simpel is het!
daNiielle_ schreef:Tooske schreef:Dit vind ik dus pas kort door de bocht ik heb zo'n merrie en die moet je zeggen wat ze moet doen en niet vragen hoor!
Een paard werkt echt niet omdat hij het zo graag voor je doet maar, gewoon omdat hij weet als hij het niet doet dat er conceguenties aan zitten zo simpel is het!
Tooske schreef:Dit vind ik dus pas kort door de bocht ik heb zo'n merrie en die moet je zeggen wat ze moet doen en niet vragen hoor!
Evelijn schreef:@ TS Nou dat lijkt me zeer redelijk. Ik hoop dat je er de komende weken genoeg tijd voor hebt. Veel succes!
!