Paard scheef op de hoefslag?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Unfaithful

Re: Paard scheef op de hoefslag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 12:02

Heel veel binnenhoefslag rijden en proberen een rechte lijn aan te houden. Door op de binnenhoefslag te rijden kan je paard geen steun zoeken aan de zijkant. Eerst de ontspanning opzoeken en zodra je die hebt rustig beginnen met schakelen en wat meer van haar gaan vragen. Bij mijn paard hielp het ook om kleine stukjes te wijken. Heel veel en kleine stukjes. Dus bijvoorbeeld bij A afwenden, een klein stukje naar links wijken, rechtstellen en weer een stukje terug naar rechts wijken. Dan weer rechtstellen en weer een stukje naar links, enzovoorts. In ieder geval veel succes ermee! Lachen

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 12:03

Unfaithful schreef:
Heel veel binnenhoefslag rijden en proberen een rechte lijn aan te houden. Door op de binnenhoefslag te rijden kan je paard geen steun zoeken aan de zijkant. Eerst de ontspanning opzoeken en zodra je die hebt rustig beginnen met schakelen en wat meer van haar gaan vragen. Bij mijn paard hielp het ook om kleine stukjes te wijken. Heel veel en kleine stukjes. Dus bijvoorbeeld bij A afwenden, een klein stukje naar links wijken, rechtstellen en weer een stukje terug naar rechts wijken. Dan weer rechtstellen en weer een stukje naar links, enzovoorts. In ieder geval veel succes ermee! Lachen

Wijken voor het dier rechtgesteld kan lopen?

Dat lijkt me helemaal niet goed, laat ze eerst maar recht lopen in balans op je hulpen zit. Bloos
Laatst bijgewerkt door detour op 01-09-08 12:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 12:10

Mijn pony had dit ook.. ik stuur hem gewoon terug, door dit te doen: OP RECHTS
je gaat in de wijkstelling zitten voor het naar links wijken, je neemt dus contrastelling aan
en je legt je been naar achter. dan komt ie naar binnen, je zet gewoon zn voorhand weer voor zn achterhand..

SUCCES. OK dan!

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 22:02

ik heb niet alles helemaal doorgelezen, dus miss staat mijn tip er al. Je paard loopt scheef, doordat hij dit doet betekend het dat hij in zn lichaam scheef is (natuurlijke scheefheid) en rechtgesteld moet worden. Ik las al iets over contrastelling, dit ben ik ook met mijn paard aan het doen. Ik ben de methode van antoine de bodt gaan volgen --> rechtrichten. http://www.hoefkatrol.com en dan kijken bij klassieke rijkunst. Met de contrastelling wordt bedoeld dat je beide achterbenen onder de massa gaat plaatsen zodat het paard het gewicht verdeeld op beide kanten en zo wordt rechtgesteld.
Op de site staat het heel duidelijk beschreven en trainingstips.
Zolang een paard niet recht is kun je niet beginnen met trainen, op den duur zal hij hier last van krijgen en kunnen er problemen ontstaan