Met hoofd schudden.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole1995

Re: Met hoofd schudden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 18:30

Ze is in januari nog geweest voor een grote behandeling en onlangs heeft de tandarts er nog naar gekeken omdat ik dacht dat ze proppen maakte maar er bleek niks aan de hand te zijn.Zeker als ik begin met rijden doet ze meteen haar hoofd omhoog dan doe ik nog niks alleen met een losse teugel stappen.Ik moest van me instructrice haar eerst losrijden zo met een losse teugel en dan langzaam aan vragen.Als ik haar eenmaal heb loopt ze heel fijn maar voordat we daar zijn.Moet ik soms wel een half uur rijden en veel figuren ,voltes stelling enz.vragen .Ik wilde wel eens dat het wat vlotter ging allemaal.Met een tiedeman heb ik haar zo,maar daar wil juist vanaf.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 18:39

Naja, ik weet niet. Mijn paard begint ook te schudden als ik haar meer voorwaarts laat lopen. Maar gewoon goed bezig houden, en ik maak dus ophoudingkjes en been er aan van ; 'Nu even ophouden' .. Dan gaat het meestal wel een stuk beter Lachen Maar goed, verschilt ook weer per paard natuurlijk.

Nicole1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 18:47

Dat klopt,ik ga het zeker proberen.dank je voor je reacties

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 18:51

Graag gedaan & Succes! Lachen

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 08:42

probeer is bitloos te rijden? kijken wat ze doet, kan ook aan je bit liggen!
groetjes

Nicole1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 11:05

Heb jij daar ervaring mee,dat het dan beter gaat?Ik ben heel benieuwd.Ik ben wel over gegaan van een enkel gebroken trens naar een dubbel gebroken trens omdat ze dan misschien wat meer er mee gaat spelen en wat ontspannender is.

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 11:14

ik ben van een dubbelgebroken watertrens overgestapt naar een dubbelgebroken bustrens (eerst ook nog even een enkelgebroken D-trens). Ik merkte een duidelijk verschil met de vaste ringen. het bit ligt daardoor net wat stiller in de mond, en mijn paard reageert daar gewoon heel heftig op.

mijn paard komt gauw tegen de hand of in ieder geval nu met z'n neusje eruit zodra ik stop met rijden. dus been eraan houden, goed de buitenteugel erbij, en de binnenhand wat vragen en ontspannen.

Rijdt je instructrice wel eens op je paard en weet zij het dan op te lossen? ik ben op den duur van instructeur gewisseld en de nieuwe instructeur stapte er op. hij had z'n handen vol maar loste het uiteindelijk op en ik kon het dan goed narijden en ook voelen hoe hij 'goed' voelt. dat hebben we vervolgens uit kunnen bouwen tot de situatie waarbij ik hem nu thuis alleen ook goed voor elkaar kan krijgen.

waar ik in het verleden een half uur aan het ploeteren was kan ik hem nu meteen oppakken, al heeft hij zelf een karakter van: ik wil graag voor je werken maar ik geef het je niet cadeau. kortom: als ik er niet aan rij dan sluipt het oude probleem er weer langzaam in.

wat goed werkt met het aan het werk zetten is wat terug rijden in tempo om hem wat te verzamelen en dan weer wat naar voren rijden. zo zet je hem goed op het achterbeen en rij je hem van achter naar voren, dan wordt hij ook wat lichter in de hand.

Nicole1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 11:20

Ik herken je verhaal heel goed,lijkt wel op 2 druppels water hahaha.Maar die dubbel gebroken bustrens heeft die ook D-ringen (vaste)?

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 11:23

mijn dubbelgebroken bustrens heeft meer ovale vaste ringen. verschil met de Dtrens is dat de Dtrens iets meer 'meestuurd'. ik heb ze allebei in gebruik, de bustrens bij het dressuren en de Dtrens aan m'n extra hoofdstel. Mijn Dtrens is met rubber en dus dikker en ik heb het idee dat een dunner bit wat prettiger voor hem is, hij heeft niet zo'n grote mond.

ik heb m'n handen vol aan dat probleem gehad, letterlijk bloed zweet en tranen. 2x van instructeur gewisseld tot we nu eindelijk een match hebben en eindelijk qua rijden een stap verder kunnen gaan. want je bent gewoon uitgereden met dat schudden.

Nicole1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 11:30

Ik heb al gevraagd of mijn instructrice er op wil,omdat ze dan specifiekere aanwijzingen kan geven .Ik krijg haar op den duur wel maar net wat je zegt het is heel veel werk voordat ze mee gaat werken.Net of ze een bezemsteel heeft ingeslikt.Er heeft een grandprix ruiter opgereden en binnen 5 min.lopen als een tierelier.Wist niet wat ik zag,dus licht het ook aan mij zou je denken.Ik ga ook een denken aan zòn D-trens misschien helpt dat om net een stukje verder te komen.

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 12:03

ik had die tip toen ook van een kennis gekregen waarbij er meer rust in de aanleuning kwam. succes!

xmiepje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 12:08

noname123 schreef:
Ik heb al gevraagd of mijn instructrice er op wil,omdat ze dan specifiekere aanwijzingen kan geven .Ik krijg haar op den duur wel maar net wat je zegt het is heel veel werk voordat ze mee gaat werken.Net of ze een bezemsteel heeft ingeslikt.Er heeft een grandprix ruiter opgereden en binnen 5 min.lopen als een tierelier.Wist niet wat ik zag,dus licht het ook aan mij zou je denken.Ik ga ook een denken aan zòn D-trens misschien helpt dat om net een stukje verder te komen.

Goed idee, hopelijk gaat het nu beter !
succes !!

Lisannos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 10:25

Nicole1995 schreef:
Ja,klopt het is zeker heel vervelend net als je denkt het gaat beter dan ben je haar weer even kwijt.Ik moet haar dus meer naar voren rijden.

huh waarom zit jij mijn topic over te nemen. Sigaar

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 10:32

Haha, dat viel mij ook al op. Ik al paar keer naar de beginpost kijken, wie de TS nu eigenlijk was. Nagelbijten / Gniffelen

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 10:39

als 2 met hetzelfde probleem zitten is het toch ook beetje onzinnig om 2 dezelfde topics te openen? al zat ik ook wel even te kijken wie nou de TS was.

Nicole1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 18:21

Nou,neem me niet kwalijk.Maar inderdaad 2 topics startte vond ik ook raar.Kan toch alleen maar ook voor jou helpen.

loves_donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 22:15

gebit chekken

Lisannos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 18:52

haha nee maakt niet uit. maar ik zat zo te lezen en ik denk, huh, had ik dit topic wel geplaatst? Tong uitsteken

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 18:55

een pony van een vriendin van mij deed dat ook, maar die had proppen in z'n oren!

Ilse25

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 19:44

Meestal heeft het met te weinig impuls te maken. Ik had het probleem ook met het paard waar ik op reed. Ik ben naar een andere instructrice gegaan en kwam er toen achter dat ik al maandenlang goede begeleiding miste. Na 2 keer lessen bij de nieuwe instructrice was het over en heb ik het probleem nooit meer gehad. Het is een kwestie van de achterhand eronder zetten en voor bij je houden dus niet weg laten rennen.