[AC]Verschil tussen kaptoom (zonder ijzer) en een leren hals

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SuperSmurf

Re: [AC]Verschil tussen kaptoom (zonder ijzer) en een leren hals

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 16:39

interessant, ik lees even mee! Ben ook op zoek naar een bitloos hoofdstel voor mijn ( jawel ) Kyra Haha! Clown

Mijn oog valt p dit moment nog steeds op de bitless van Voest, omdat dat mij dus de enige lijkt met een goede release.. Alleen het prijskaartje dat eraan hangt, houd me nu nog even tegen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 18:49

SuperSmurf schreef:
interessant, ik lees even mee! Ben ook op zoek naar een bitloos hoofdstel voor mijn ( jawel ) Kyra Haha! Clown

Mijn oog valt p dit moment nog steeds op de bitless van Voest, omdat dat mij dus de enige lijkt met een goede release.. Alleen het prijskaartje dat eraan hangt, houd me nu nog even tegen Knipoog

Kijk even op www.bitloos.nl
Er zijn andere producenten die hetzelfde type hoofdstel hebben als Voest, en daar betaal je niet voor de naam Vork

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 21:29

ken ik allemaal al Haha! Maar voest is tot nu toe het enige hoofdstel dat nylon teugel verlengers heeft, waardoor de release me dus veel beter lijkt dan de vergelijkbare hoofdstellen die die riempjes van leer hebben. De enige die dan nog in de buurt komt is het hoofdstel van barefoot, maar die is er alleen in het bruin... Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 07:41

SuperSmurf schreef:
ken ik allemaal al Haha! Maar voest is tot nu toe het enige hoofdstel dat nylon teugel verlengers heeft, waardoor de release me dus veel beter lijkt dan de vergelijkbare hoofdstellen die die riempjes van leer hebben. De enige die dan nog in de buurt komt is het hoofdstel van barefoot, maar die is er alleen in het bruin... Haha!

Die van BF heb ik ook. Inderdaad een goede release maar ik vind persoonlijk de neusriem wat te smal en heb hier dus een bontje onder gedaan. Hij is in het verleden wel in het zwart verkocht dus ik zou het eens navragen bij Bianca.

Daf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 08:08

Heb gisteravond de site van Bitloos.nl doorgespit, maar vind het moeilijk om een keuze te maken welke 3 ik wil proberen Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 08:15

Tussen welke ben je aan het twijfelen?

Daf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 08:17

Allemaal Haha! heb alleen maar kennis gemaakt met de Voest look-a-like en die had idd leren teugelverlengers waarbij ik het idee had dat dit niet soepel liep en dus erg strak bleef zitten (plus het feit dat het hoofdstel qua maat toch ook niet goed was....).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 08:38

Daf schreef:
Heb gisteravond de site van Bitloos.nl doorgespit, maar vind het moeilijk om een keuze te maken welke 3 ik wil proberen Bloos

Wat doe je zoal met je paard? Alleen of voornamelijk buitenritten maken, of ook dressuur, western, springen e.d.?

Daf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 08:42

Ik rijd recreatief, maar wel dressuur, springen en buiten, dus pak alles mee. Heb haar al wel een keer bitloos in de bak gereden, maar daar kwam ze erg op de voorhand (ligt ook aan de optoming). Ze is nu 19 jr en in de bloei van d'r leven, maar wil voornl voor het buitenrijden bitloos rijden en tzt ook in de bak (gezien haar gebit...).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 09:24

Oké. Welke je dan zou kunnen proberen, zijn bijv. de Cook, de ruitersportshop, de Bitless, de Glückrad of de sidepull.

Mmm, dat zijn er dus 5. Bloos
Cook en Bitless is hetzelfde systeem, en die had je volgens mij al geprobeerd? Dan blijven de andere 3 over. Knipoog

Daf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 09:28

Oke, thanx, ga strax even kijken en denk dat ik voor het weekend de bestelling plaats Lachen Vind het wel een mooi systeem om ze zo uit te kunnen proberen Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 09:48

Ben je wel lid van de vereniging? De bruikleen is namelijk een service voor hun leden. Knipoog

Daf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 09:56

Bloos dat had ik nog niet begrepen. Ga ik gelijk even nakijken, thanx.

Daf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 20:48

Heb net de bestelling geplaatst bij de Ruitersportshop voor het Bitloos hoofdstel. Ben erg benieuwd. Vandaag was nl weer een ramp met buitenrijden Verdrietig

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 14:29

spannend! Ik ben ook erg benieuwd naar je ervaringen!!