Silence schreef:Precies wat Runningkawa zegt.
Je lost er het probleem niet mee op.
Als je er nu een hulpteugel aan gaat hangen, zal het probleem verholpen zijn. Tenminste, zo lijkt het.
Jij blij en je rijd rustig verder zoals je altijd al gedaan hebt.
Vroeg of laat, gaat je hulpteugel er weer af. Er staat niet voor niks het woordje hulp voor, dus het is iets tijdelijks.
Maar de hulpteugel gaat eraf en ondertussen heb jij het probleem rijtechnisch niet opgelost, omdat de teugel dat voor je deed.
Dus zodra de teugel eraf is, begint het probleem waarschijnlijk weer van voor af aan. En ondertussen heb jij er dus niet aan gewerkt om het rijtechnisch op te lossen, omdat het probleem dankzij het goede rijden naar de achtergrond verdwenen is.
Dus de beste optie zou zijn, om de hulpteugels eraf te laten. Een hele goede instructrice/instructeur zoeken en er rijtechnisch aan gaan werken. Dit duurt misschien wat langer dan met een hulpteugel en het zal niet altijd even makkelijk en fijn zijn, maar het heeft wel een veel beter en ook blijvend resultaat dan de hulpteugel.
Wat ik toch ook als tip zou willen geven, laat toch eens een ostheopaat naar je paardje kijken.
Jouw paard geeft zo overduidelijk aan, dat er iets niet goed zit. Hij heeft ongemak en misschien zelfs pijn.
Dat moet je niet verbloemen door een hulpteugel, maar je paard juist heel dankbaar zijn.
Sommige paarden geven niks aan, de jouwe doet dat wel. Laat er daarom ook iemand naar kijken.
Als deze niks vind, ben je ook niks verloren, maar meestal vinden deze wel wat. Iets wat dieper zit of waar bijv. de DA niet naar heeft gekeken. Als je de DA pakt, die bekijkt alleen het probleem. Een ostheopaat kijkt naar het hele paard.
Bij ons komt deze sowieso ieder half jaar langs. Zit eigenlijk vast in het pakket, naast de dierenarts, hoefsmid, tandarts en zadelmaker.
Wat betreft dat er zoveel mensen met slof rijden...ja dat klopt. Maar dit paard geeft duidelijk aan dat er iets is.
En dat moet je niet verbergen onder een slof. Daar ligt het verschil
er is bij ons op stal iemand die dat ook ken en doet die heeft hem uitgebreid nagekeken en gevoelt ze enz ze vond alleen een spierknobbel dat was 2 maanden geleden ongeveer daar is aan gewerkt door hem meer zijn rug te laten gebruiken en die is nu verdwenen. ze is ook iedere dag erbij als ik hem rijd ze kan ook comeliseren met dieren ( weet niet persies hoe je het schrijft) nu kunnen sommige denken is gewoon nep maar ze ken dat wel ze heeft zich bewezen tegen over meerdere mensen met hun dieren. en hij geeft er niks om om te lopen maar zodra er iets gevraagt wordt dus dat hij aan het werk moet dan heeft hij zo iets dit wil ik niet ik wil gewoon rond lopen.