runningkawa schreef:piaffe over de rug?
hij moet jou ook dragen, vergeet dat niet?
ja gewoon netjes over de rug. ik denk trouws dat ze misschien ook gewoon nog niet helemaal in balans
is
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
runningkawa schreef:piaffe over de rug?
hij moet jou ook dragen, vergeet dat niet?
levine schreef:Amina22 , ik snap je reactie niet echt. verruimen is in een b proef namelijk maar twee onderdelen
runningkawa schreef:Probeer het uit te bouwen in kleine stapjes.
1 pas verruimen is al een hele winst
Probeer hem goed op de achterhand te zetten, zodat de schouder ook de ruimte krijgt.
Bij Kawa die makkelijk en goed op de achterhand kon galoperen lukte enkele passen middendraf het beste als ik hem actief op de achterhand liet galoperen, dan een overgang maakte en vandaaruit direct enkele passen middendraf.
Dan was hij namelijk nog goed op de achterhand.
Ook vanuit een schouderbinnenwaarts waar hij de achterhand goed aan het werk had via de diagonaal van hand veranderen was een fijne oefening voor hem.
En ook vanuit het achterwaarts, aandraven direct naar een middendraf, ook daar weer omdat hij de achterhand er dan beter bij had.
Wat voor jou paard het beste werkt weet ik uiteraard niet, maar dit waren voor mij oefeningen om te beginnen aan een paar passen middendraf die correct waren en om het later uit te bouwen.
Van 4-en voor enkele passen middendraf in de B, is het me zo uiteindelijk gelukt om 7-ens te halen voor de hele diagonaal middendraf, zelf uitgestrekte draf waren voldoendes
Maar het is bij een paard dat de draf niet gemakkelijk heeft flink trainen...en vooral geduld hebben met rustig opbouwen
hahaha bulck schreef:hetgeen ik hier hoor klopt.
maar staat hij scherp genoeg aan de hulpen? Ik raad aan veel schakelen, dit op kleine stukjes. dus je vraagt terug moet ie ook echt terug, vraag je vooruit moet ie vooruit. dit herhalen, let wel dit maakt dat sommige heel heet worden. dan doe je eens lange zijde aantrekken, dus uit de hoek, recht richten (dus tussen handen en benen) en vooruit zetten tot aan de volgende hoek. hierbij moet je voelen dat hij niet zelf eerder wil terugkomen. indien wel zet je hem nog meer vooruit en heel de piste door. en dan gewoon terug herhalen. dus absoluut niet kwaad ofzo worden. gewoon herhalen en geduld. Dus ff kort; schakelen, aantrekken, en gewoon doorzetten. Het feit dat ie al vooruit staat is eigenlijk heel goed, dus is enkel nog afwerken en verfijnen. ik wens je veel succes
) wissel daarom ook af met sporen en zonder sporen rijden omdat ik wil dat ze ook zonder sporen gewoon luistert. Maar ik moet eerlijk zeggen het was de laatste trainingen echt heel goed. het was been en hup direct naar voren...

ninz schreef:ik merk dat mijn paard dus echt moeite heeft om een langer stuk vol te houden... terwijl ze nu op korte stukjes al een klein beetje verbetering laat zien en ruimer gaat lopen.
Ik ben trouwens een paar dagen geleden begonnen met balkjes lopen met passoa en ik merk wel dat dat ook al helpt omdat ze anders haar rug gewoon weg drukt en lekker doorloopt.
ze heeft die neiging trouwens toch al vrij snel om de de hals er op te zetten haar hals is vrij verticaal gebouwd en ze vind lang en laag lopen dus ook vrij moeilijk.
tijdens de middendraf heeft ze hier ook last van maar hier zijn we al aan het werken
silfie35 schreef:[naam] schreef:ik merk dat mijn paard dus echt moeite heeft om een langer stuk vol te houden... terwijl ze nu op korte stukjes al een klein beetje verbetering laat zien en ruimer gaat lopen.
Ik ben trouwens een paar dagen geleden begonnen met balkjes lopen met passoa en ik merk wel dat dat ook al helpt omdat ze anders haar rug gewoon weg drukt en lekker doorloopt.
ze heeft die neiging trouwens toch al vrij snel om de de hals er op te zetten haar hals is vrij verticaal gebouwd en ze vind lang en laag lopen dus ook vrij moeilijk.
tijdens de middendraf heeft ze hier ook last van maar hier zijn we al aan het werken
Probeer het dan goed over de kleine stukken uit te bouwen en als je paard heel gauw terugkomen gewoon goed je been eraan houden en zorgen dat ze blijft lopen.
even zichzelf laten zien daarna heeft ze helaas wel nog een paar weekejs kreupel gelopen ) Amina22 schreef:vraagje: wrm doe je wedstrijden als jepaard moeite heeft met verruimen ?
xQuinta schreef:Ik leer altijd in mijn lessen:
Ophouden in de hand en bijdrijven met je been.
Je moet dus net doen alsof je gaat remmen met je handen maar wel been geven zodat hij niet in galop springt. Ik kan het niet helemaal uitleggen hoe ik het bedoel.
Je moet ook proberen om zachte been hulpen te geven zodat hij niet meteen in galop springt.
En je kunt toch ook eerst proberen om een klein beetje te verruimen en daarna meer verruimt.
runningkawa schreef:of hij is uit balans omdat je teveel vraagt en springt in galop aan omdat dat dan even makkelijker is
Shyla25 schreef:runningkawa schreef:of hij is uit balans omdat je teveel vraagt en springt in galop aan omdat dat dan even makkelijker is
idd kan ook maar toch uitkijken dat de galophulp niet verzwakt wordt.