pony wil niet langzamer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

horseygirl

Re: pony wil niet langzamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 13:25

Mijn pony heeft dat ook, vooral als hij wat heet wordt is hij heel erg moeilijk terug te nemen. Waar hij heel goed op regaeert is aandraven/galopperen en een laag tempo houden. Als hij dan sterk wordt en verruimt, meteen weer langzaam gaan (voordat hij helemaal sterk wordt). Belonen als hij zich goed laat terug nemen. Ook werkt het als ik veel bochtjes rij (slangevoltes enzo). Dan is hij zo bezig met de bochten dat hij minder kans ziet om 'hard' te gaan. En als we buitenrijden mag hij even rennen nadat hij braaf is geweest, als beloning. Daar ben ik pas na een paar weken mee begonnen, toen hij zich beter liet terugnemen. Hij weet nu dat als hij zich goed gedraagt, hij daarna krijgt wat hij graag wil, en dat werkt erg goed Pling . Wel mag hij alleen van huis weg galopperen, nooit richting huis.

Hopelijk heb je ook baat bij het wisselen van tempo.

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 13:26

heb ik ook gehad zon pony
Voltes kleine voltes draaien.
praten tegen hem en anders egen het hek zettten

K_atoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 13:58

Ik had vroeger een verzorgpaardje, die was er op uit om zo hard mogelijk iemand er af te gooien. De eerste weken als ik weer wou draven of stappen sprong er iemand voor hem, daarna kon ik hem zelf stil zetten tegen het hek en uit eindelijk reageerde hij op mn stem als ik hoola zei. Het is vast niet de beste manier maar het werkte wel!

idapaulien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 18:51

Heb ik ook last van. Maar ik moet haar da op volte zette als ze ervan door gaat en volte lukt niet in een keer om trekken(in weiland) of op de bakrand sturen.Bij mij werkt het. Haha! En veel overgangen. Knipoog