Losrij oefeningen, welke?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AnneMaaike17

Re: Losrij oefeningen, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 22:42

stelling is wel goed!! maar ik zou eerder op de volte, slangevoltes en dergelijke stelling vragen!! contrastelling werkt vaak heel goed, merk je meteen of ze goed aan je been zijn Lachen

Cuarda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 00:31

veel overgangen, tempowisselingen en wendingen rijden

Nicolle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 10:35

Sammie schreef:
En dat kun je niet door 'gewoon' bochtenwerk? Dus stelling in de bochten en voltes nemen? Of de gewone sv en sb e.d.?

Ik kan het verkeerd hebben, maar bij dat zinnetje krijg ik een beeld voor me van iemand die links en rechts aan de teugel gaat trekken om zo het hoofd flink te buigen. En ik hoop écht dat dit verkeerd is.

nee nee...
Het is meer schouderbinnenwaarts Knipoog
en dan rij je 4 passen recht schouderbinnenwaart en dan links.
Nee, als ik dat zou doen, zou ik dat paard helemaal naar de maan rijden.
En dat ben ik niet van plan.

dodelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 10:44

Ik rij ook steeds volgens een vast patroon los: Stappen met lange contactteugel gedurende een tiental minuten. Dan veel overgangen stap-draf en slangenvoltes. Mijn paard heeft veel afwisseling nodig om met zijn aandacht bij het werk te blijven. Dus veel overgangen en veel verschillende figuren totdat hij geconcentreerd is en vlot aan het been.
Daarna veel wijken, schouder binnenwaarts, overgangen stap-galop: vindt hij super.