Ik maak een klein pisteke af van ongeveer 30 op 30 m en ga dan op mijn paard zitten, zonder iets. Ik kan hem op mijn zit en benen doen stappen, draven, galloperen, terugkomen van gang en van hand veranderen. Stoppen (volledig stilstaan) is het moeilijkse, dat snapt hij niet zonder stemhulp of mijn hand rond zijn hals te leggen. Het is erg leuk om te doen, maar ik zou het (nog) niet durven in een niet omheinde omgeving hoor !
kenomaxbe
Geplaatst: 23-01-03 22:18
Sjuimpje schreef:
Waarschijnlijk met zo'n leerbitje wat je vastmaakt in de kingroeve.
Neen, met niets. Met kopstuk bedoel ik inderdaad hetzelfde als hoofdstel
Lielle
Geplaatst: 23-01-03 22:33
ik vroeg me dus idd af hoe je een hoofdstel zonder kopstuk kon hebben
Ik maak een klein pisteke af van ongeveer 30 op 30 m en ga dan op mijn paard zitten, zonder iets. Ik kan hem op mijn zit en benen doen stappen, draven, galloperen, terugkomen van gang en van hand veranderen. Stoppen (volledig stilstaan) is het moeilijkse, dat snapt hij niet zonder stemhulp of mijn hand rond zijn hals te leggen. Het is erg leuk om te doen, maar ik zou het (nog) niet durven in een niet omheinde omgeving hoor ! [/quote]
Dat doe ik ook, maar dan wel in de 20 x 60 bak en dan met een halstertouw om de hals zoals je ook wel ziet als ze met een hoepel rijden! is echt heel erg leuk om te doen, en bas reageert er ook super op! ik kan het echt iedereen aanraden
Ohja om terug te komen op het onderwerp van dit topic.. ik rijd met sperriem.. maar kan het eigenlijk ook makkelijk zonder. Bas doet dr mondje niet open ofzo.. maar het riempje zit nou eenmaal aan het hoofdstel (heb em ook vrij los)