heey heey,
Dit is echt een ontzettend naar verhaal zeg!! Ik begrijp wat je bedoelt, ben tijdje terug ook van een paard gevallen en voor het eerst wat gebroken.
Ga bij je zelf na, hoeveel betekenen paarden in je leven (bij mij zijn ze absolut niet weg te denken)
Kan je uberhaupt zonder? Zo neee, probeer dit duidelijk uit te leggen aan je vrienden en familie. Mijn vriend had ook liever niet dat ik nog op een paard stapte, maar hij weet van mij dat ik gewoon niet zonder die diertjes kan en dat ik dan echt ongelukkig wordt.
Voor de rest ben ik het absolut met de rest eens, begin bij het begin lekker poesten en wandelen des noods zoek je op dit moment een verzorgster voor jou paard (een deler die ook deelt in de kosten) en ga je zelf weer beginnen op een mak manege paardje. Lekker aan de longe zit lessen, klein sprongetje zodat jij weer zeker wordt op de rug van een paard. Wanneer je dat bereikt hebt kan je langszamer hand steeds een stukje verder gaan. En als het weer goed en vertrouwt voelt op buitenrit MET iemand anders en een mega boom proef paard.
Succes!! komt vast goed!