Wat tedoen tegen dit?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jana_en_Ik

Re: Wat tedoen tegen dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 18:33

en hoelang rijden jij en je vriendin dan al?

Sabinaa__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 18:36

Mijn vriendin heeft veel ervaring hoeveel weet ik niet misschien 6 jaar of langer Knipoog ik heb nu best vaak bij haar gelest alleen kan ik haast neit meer daar en ik leer op vakantie ook rijden zonder zadel Tong uitsteken in Frankrijk dit jaar weer Clown .. van wel een ervaren jongen Haha! ik ga nog wel op manege rijden we zitten nu met verhuizen Tong uitsteken hoeveel ik heb weet ik niet geeeeen idee XD maar ik kan wel stappen draven en galop doorzitten vindt ik nog beetje lastig Knipoog

Jana_en_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 18:49

Hmm daar was ik al 'bang' voor... natuurlijk moet iedereen ergens beginnen met leren, maar echt ideaal is dit niet te noemen. Je zit nog zo aan de basis, dat je niet echt in staat bent dit gedrag af te leren vrees ik, even daargelaten dat het niets medisch of tuigtechnisch is...

Zoals ik al zei: doet ze het bij andere ruiters ook? Dan heb je in ieder geval al een beter idee of het aan jou ligt of niet.

Een pony die al hoofdschuddend door de bak racet, lijkt me niet echt happy. Let eens op haar orenspel, staan die vooruit of plat naar achteren, let eens op de blik in haar ogen. Rent ze onder je uit omdat ze pijn heeft?

Wil je dit rijtechnisch gaan aanpakken, zul je toch betere begeleiding moeten gaan regelen, zodat iemand je kan leren wat een ophouding is en hoe je je pony ook op je zit kunt terug rijden. Ik vermoed dat jij namelijk nog een beetje in het 'schoppen is gas en teugels trekken is halt'-niveau zit Clown en een ding is zeker, daar ga je het niet mee redden bij deze pony. Terugtrekken heeft helemaal geen zin. Je zult het samenspel tussen beendruk geven, terugrijden op je zit en ophoudingen maken met je teugel moet en gaan leren. Met andere woorden, ontspanning gaan proberen te vinden, maar dat zul je echt met instructie moeten doen.

Ik wil je heus niet aanvallen op gebrek aan ervaring hoor, maar als dit een rijtechnisch probleem is, heb je veel te leren Knipoog Sluit hoe dan ook eerst andere oorzaken uit!

Sabinaa__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 19:00

Ze doet dit ook bij andere ruiters.
Aan haar orenspel heb ik gekeken daar kijk ik altijd naar Clown Wrm weet niet Tong uitsteken
En de meeste keren staan ze naar voren en als ik wat zeg gaan ze naar achteren. niet echt plat in de nek.
maar kan ook zijn dat ik toch de teugels straks heb genomen

wishmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 20:16

en hele tijd lang en laag rijden ,, dit helpt mijn paardje deed het ook heel irritant tot mijn instretrice zij dat ik lang en laag moest trainen mijn paard had een mondje van goud zo fijn was hij.

Sabinaa__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 07:23

Wat bedoelen ze met lang en laag rijden?? Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 07:25

Ga aub Goede les halen.
Iemand met een diploma op zijn minst Lachen

Sabinaa__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 07:27

Ik ga ook op les.
Maar bokt is voor Vragen! enz..
En dan mag ik best vragen stellen toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 07:28

Zeker mag dat, maar met goede les snap je de uitdrukkingen die men hier gebruikt ook goed.
Dan heeft antwoord geven ook meer nut

Sabinaa__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 07:31

Oo zo, Knipoog ja oke dat is waar.
Ik weet wel miscchien al wat ze bedoelen.
maar gelukkig heb ik tips gekregen waar ik aan hebt bedankt! Haha!

_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 17:39

Ik zou inderdaad ook even goed les gaan nemen, want sommige uitdrukkingen en woorden die hier staan die leer je dan wel. Toen ik mijn paard net had schudde ze ook heel veel, zoveel dat haar kwijl op haar bles stond Clown Ze was aardig gevoelig in de mond, en de kunst ervan is eigenlijk, ontspannen, maar wel verbinding houden. Uiteindelijk is ze het niet meer gaan doen. Maar ze zette ook heel erg haar rug vast, waardoor ze niet echt lekker ging lopen. Ik heb toen die tijd ook veel les genomen, en dat is gewoon echt het beste!

Sabinaa__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 19:25

Ik verzorg tinka niet meer Knipoog dat doet mij vriendin die ruim al 4 jaar of meer ervaring heeft en ook al ponys zadelmak heeft gemaakt Knipoog
Ik verzorg nu Samorrah en ze is echt een leuke beginners pony Haha!
en ze is vet lief!! Knipoog het klik zit erin dus daar ben ik blij mee

_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 19:29

Leuk dat je nu een pony verzorgt die bij je past! Foto's?

elufjuJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 19:41

_Scharlot_ schreef:
Oke bedankt Haha!
ik ga morgen de teugels een stuk losser doen.. Knipoog
Maar ik kreeg net van iemand tehoren dat ik tussen de oren moest slaan dus gewoon een tik geven zoals een ei kapot slaan. dan denken ze dat ze bloeden en stoppen ze ermee zegt iemand.. en als ik de teugels losser heb gaat Tinka weer met haard hoofd helemaal naar beneden zoadat ik bijna vooroven val
wat zou ik daar tegen kunnen doen

NOOIT OP Z'N OREN SLAAN.....echt niet doen hoor, dat is heel gemeen!
En er een ervaren iemand bijhalen is ook altijd wel handig, die kan je precies vertellen wat je moet doen Knipoog

Xsjahmatx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 12:42

Met zulke dingen paard niet slaan hoor!

Maar ik hem mijn pony best eens tussen de oren geslagen, maar dan ging die ook door het dolle heen..
(steigeren etc.)

Sabinaa__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 16:48

XClairetje : ja hier 2 fotos Knipoog

Afbeelding

Afbeelding
zonder ca[ eigen risco Knipoog

Almaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 21:18

Gewoon lekker les nemen. Je instructeur/instructrice leert je ook allerlei uitdrukkingen zoals halve ophouding, stelling, lang en laag rijden. We kunnen je het zo moeilijk uitleggen hoe je dan iets moet aanpakken en daar ben je ook nog helemaal niet aan toe om zulke problemen in je eentje aan te pakken. Adviezen om een paard tussen de oren slaan, leg die direct naast je neer, het probleem wordt dan alleen maar erger en i.p.v. dat het paardje je gaat vertrouwen wordt het bang van jou. Slaan en schoppen helpt nooit, liefde en geduld wel. Oh ja, er is ook een soort woordenboekje te koop, daar staan alle uitdrukkingen in wat met paardrijden te maken heeft. Wat een leuke foto's. Is het een New Forest?

ZwYzWyLoVeRr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 21:42

Misschien ligt het aan eht bit?
Maar een paard van mij oom die doet dat ook telkens Boos!
het is heel vervelend dat klopt! en terug trekken heeft geen zin! Je moet haar telkens dat ze het doet aandrijven met je kuiten (edit: Je moet altijd met je kuiten eraan,niet speciaal aandrijven maar je moet zeker niet je benen gaan afsteken! leer hem.haar er mee om te gaan dat je kuiten er altijd bij zijn!) Verder is het misschien dat ze je wil uittesten? maar ik denk dat ls er vaker op gereden word dat het dan wel overgaat,of als je hem.haar er gewoon doorheen werkt dat het allemaal wel goed komt! Haha!

Sabinaa__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 21:49

Mijn vriendin wilt haar misschien verzorgen, ze heeft vandaag gereden en tinka is een ontzettendt pittig pony, ze probeert je echt helemaal uit en ze houdt niet op ook.. ze ging steigeren en bokken,, ze was echt vervelendt :S mijn vriendin laat dat niet zitten en ze gaat volgende keer weer mee aan de slag om dat afteleren.. ze bleeft wel mooi zitten trouwens Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 20:37

kijk eerst eens of het tuig past , of er niks mis is met het gebid
en teugles iets langer anders is het gewoon aanstel. ga iig NIET terug trekken, paard is namelijk sterker en in de mond trekken is heel onnatuurlijk voor het paard. het kan zijn dat je paard idd tegen de druk vecht hebben wij ook gehad me een pony. we hadden het even opgelost door met langere teugel te rijden en heel consequent te zijn en been te geven als ze dat deed maar omdat het een soort van manege pony is en er soms andere mensen op reden die niet zo consequent waren was het na een tijdje alweer begonnen dat geschud Boos! was wel jammer

maar ik hoop dat je er wat aan hebt

xx

Valanee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 21:10

probeer nog voordat ze naar beneden wil met haar hoofd been te geven dat help ook erg goed bij mij:D
suc6 Knipoog

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 21:24

_Scharlot_ schreef:
Mijn vriendin wilt haar misschien verzorgen, ze heeft vandaag gereden en tinka is een ontzettendt pittig pony, ze probeert je echt helemaal uit en ze houdt niet op ook.. ze ging steigeren en bokken,, ze was echt vervelendt :S mijn vriendin laat dat niet zitten en ze gaat volgende keer weer mee aan de slag om dat afteleren.. ze bleeft wel mooi zitten trouwens Clown

Misschien heeft ze pijn en 'leert' jou vrienden dat 'af' dmv meppen. (god zegene die pony dat dat niet die griet is die de tip gaf met dat ei)
Ik heb ook ontzettend veel pony's zien lopen die racen en 10000 bokkken gaven omdat ze pijn hadden, van het bit en (of) het zadel. paarden doen zoiets echt niet om de ruiter te pesten.
Als jij paard was, hoe zou jij zeggen dat je rug, mond of iets anders pijn doet?
Ik zou er naar laten kijken...

Leuke pony die van de foto's

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 21:30

_Scharlot_ schreef:
aan les zat ik ook tedenkeen ik ga dat morgen vragen Knipoog

Moet je dat niet vragen aan diegeen die jou het advies gaf van het ei stukslaan!! TJONGE TJONGE!!