angelaatjuh schreef:yv0nnuh schreef:Bedankt voor alle tips. Heb er al een paar geprobeerd. Vandaag zonder zader gedraafd wat mij trouwens wel heel erg tegen vielen daarna nog even met zadel maar zonder beugeld wat al een stuk beter ging. Maar ik had nog een klein vraagje, moet je nou wel of niet met je bovenbenen klemmen?
niet, je kan beter je benen lang laten (is geloof ik ook niet erg als je je tenen naar beneden deed?) als je gaat klemmen ga je volgens mij met meer spanning rijden en dan kun je niet lekker doorzitten.
Je moet eigelijk proberen het gevoel/rimte van je paard onder de knie hebben en dan mee te gaan in de beweging.
Probeer daarmee ook zo ontspannen mogelijk te zitten
succes
Je moet je bovenbenen toch rond je paard houden? Ik heb altijd geleerd dat je moet doorzitten met een combinatie van ontspannen zitten ( dan ga je trouwens vanzelf mee in het ritme van je paard, dus zoiets kan je niet onder de knie hebben, je gaat altijd mee in het ritme van je paard) en je benen eraan houden, anders gaat je paard vertragen en in stap vallen, als je de juiste houding hebt. Ik doe het zo en heb eigenlijk geen of weinig moeite met doorzitten.
en daarna nog even met zadel maar zonder beugeld wat al een stuk beter ging. Maar ik had nog een klein vraagje, moet je nou wel of niet met je bovenbenen klemmen?
, best wel erg al zeg ik het zo
. Me instructeur heeft me dan ook ''verplicht'' om