Zet op Bokt en/of Marktplaats een advertentie..., ik rijdt ook een Haf die denkt dat je overal binnen 1 sec moet zijn en dat je dat het beste in het grootst mogelijke tempo kunt doen....
Ik oefen, oefen, oefen tot ik een ons weeg.... Maar voor het eerst in de 9 jaar dat deze dame de aarde bewandeld (ik rijdt haar nu een maand of 5) begrijpt ze dat niet ALLES op tempo hoeft. Wat een verademing voor mij en voor haar.
Door het gebrek aan controle, of het teveel rijden op de handen, nemen dit soort pony's vaak zelf de beslissingen, en dan gaat het vaak hard, harder, hardst.
Als je lekker wat lessen neemt, en consequent oefent, hoef je de teugels straks nog maar nauwelijks op te nemen en doe je alles op je zit; zoals het hoort.... dat heb ik zelf ook weer 'the hard way' moeten leren
Succes!

overigens als ik nu echt zo om mij heen kijk zie ik dat echt verscrikkelijk veel mensen het paard zo veel in de mond zitten.
. Ondanks dat hij het op de grond wel kon, was er op zittend weer een heel ander verhaal. Ik heb ook adviezen gekregen van ''hang er een hack aan'' en blablabla. Nou, no way, ik ben gewoon met engelengeduld gaan oefenen, oefenen en nog eens oefenen. In mijn uppie, want ik had geen (kundige) hulp.