Pony schrikt overal van

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

esperance

Re: Pony schrikt overal van

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 19:31

Zijn ze beide ogen oke?

Maar sowieso moet je paard op zijn werk en jou geconcentreerd blijven.. Dan ziet hij de "enge" dingen niet. En mocht er iets liggen wat eng kan zijn moet je er zelf ook niet naar gaan kijken..

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 19:41

Hoi Roamer- nog effe een klein dingetje....je zegt dat het de ene kant uit goed kan gaan en de andere kant helemaal mis. Ik weet niet of jij weet dat paarden (en dus ponies) links en rechts heel anders zien. Groot nadeel voor ons, want als je links goed heb, kan je soms rechts weer helemaal opnieuw beginnen. Andersom kan het natuurlijk ook een voordeel zijn. Heb je wel eens gemerkt welke dagen Roamer wild is? Mijn paard heeft namkelijk soms gewoon last van wind in zijn hoofd...geen land mee te bezeilen. Na jaren heb dus maar besloten gewoon die dagen er niet op te gaan zitten...lekker aan de hand dingen doen en de ontspanning (hoofd laag) er toch in te krijgen...een onwijs leuke tip die ik kreeg was dat als je paard al gespannen is en hij blaast zich op omdat iets engs is - groot worden, geef 'm dan niet de sporen want meestal is het effect averechts (voorop gesteld dat het echt eng is in zijn/haar ogen). Wacht dan even tot ze weer uitademen en drijf dan door....werkt best ok zeg maar. Het gekke dingen doen kan echt leuk werken (en doet het dus ook als ik jouw reactie lees). Ik merk toch maar weer al te vaak dat boos worden weinig zin heeft. Even consequent optreden helpt wel, maar dan moet je niet nog een paar minuten boos blijven, want dat werkt weer verkeerd....ach...en zowiezo...blijf lachen heh Tong uitsteken We rijden voor onze lol namelijk Lachen

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 21:08

Mijn pony schrikt ook vaak als ze zich verveeld --> hard aan het werk houden en als hij toch schrikt een volte rijden en over hem heen kijken. negeer zijn gedrag dus Knipoog dit werkt bij mij in ieder geval..

breakie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 22:09

die van mij doet dat ook wel is gewoon niks op uit doen,
gewoon heel ontspannen blijven zitten,
en er niet naar kijken, die van mij doet het dan niet meer
want mijne stelt zich dan ook aan want ik heb der ook grondwerk enzo mee gedaan. ik zou de wel gewoon langs rijden op die plek waardie schrikt,
maar niet te vaak kan het alleen maar erger worden,
want dan denktie mischien dat het wel iets engs is.. en laat m anders een keer even kijken klaar, en dan weer verder rijden.

loves_donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 22:12

esperance schreef:
Zijn ze beide ogen oke?

Maar sowieso moet je paard op zijn werk en jou geconcentreerd blijven.. Dan ziet hij de "enge" dingen niet. En mocht er iets liggen wat eng kan zijn moet je er zelf ook niet naar gaan kijken..

Ja, daar ben ik het helemaal mee eENS!

tippex_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 15:03

gewoon doorijden en mss eens oefenen op antischriktraineng
bv enge ding expres neerleggen tuurlijk rustig aan ...

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 11:52

duidelijk een pony met een gave om spoken te zien Clown Lachen

grapje Haha!
ik zou hem gewoon even laten kijken naar wat hij zo eng vindt
en met wat positieve aandacht is hij zo over zijn angst voor spoken heen Cool