Ik wil niet rijden of toch wel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Myour

Re: Ik wil niet rijden of toch wel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 22:32

Net wat HindaFree zegt.. ik had dat op gegeven moment ook met m'n verzorgpaard. Eigenaar deed er zelf niets aan en ik moest zo vaak mogelijk rijden.. voelde het net als een verplichting en ging het daardoor steeds minder doen. Daarnaast had ik een 2-jarige merrie om te verzorgen (idd niet rijden!) en daar kon ik echt uren mee aan de gang. Waarvan wel dik een half uur gewoon d'r in de losgooibak zetten en kijken maar! Daarom is manegerijden ook echt NIETS voor mij... ik vind het zo belangrijk om een band op te bouwen met een paard. Nja belangrijk? Ook gewoon ontzettend leuk.

Lekker slap maar proud to be it Haha!

Dus ehh.. gewoon doen wat je zelf wilt. Als je te vaak het tegen je zin in gaat doen, ga je het straks helemáál niet meer leuk vinden..

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-08 07:13

Het is helemaal niet zo dat ik met tegenzin naar de paarden toe ga, ik ren er het liefst zo hard mogelijk naartoe en zit er soms een halve dag en help op stal met allerlei dingen.
Maar rijden......................... dat staat bij mij niet op nummer 1.
Ik vind het zo leuk om met een groep de bos in te gaan maar dat hoeft echt niet wekelijks en zeker niet meer in de week.
Toch snap ik het soms niet, vroeger klom ik van de ene op de andere en ze konden niet gek genoeg zijn.
De dag voor een wedstrijd sloeg een paard me tegen mijn knie en ik wilde perse meerijden op die wedstrijd, maar kon mijn voet niet goed in de beugel houden, toen heb ik de proef zonder beugels gereden en ben tweede geworden.
Ik zou en moest gewoon rijden en nu hoeft het niet meer zo.

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 07:26

ik herken het ook!
ik heb het dan met mijn eigen paard.
ik ben elke dag bij ze maar her rijden laat ik meestal wel voor lief.
als ik er ben laat ik ze lekker rennen in de bak of ga lekker met ze wandelen.
het rijden in het bos of op het strand vind ik het leukst, maar je ik kan er niet elke dag heen.
ik heb zelf dat mijn paard gewoon 3 weken stil staat en haar dan af en toe pak voor een half uur rijden als ik zin heb.
meestal heb ik het na een half uur ook wel weer gezien met rijden. ik weet ook niet wat het is.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 09:12

jesito schreef:
Het is helemaal niet zo dat ik met tegenzin naar de paarden toe ga, ik ren er het liefst zo hard mogelijk naartoe en zit er soms een halve dag en help op stal met allerlei dingen.

Ik bedoelde ook het rijden, als je het tegen mij had tenminste Ja
Als je tevaak tegen je zin in gaat rijden, ga je het straks helemaal niet meer leuk vinden, bedoelde ik.

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 18:08

ik herken 't ook wel 'n beetje, maar is bij mij denk ik op 't moment omdat ik niet lekker in me vel zit..
heb wel dat als ik er eenmaal ben ook bijna niet meer weg te slaan ben Tong uitsteken
het rijden is op 't moment ook wat aan 't verdwijnen terwijl ik 't rijden op me merrie toch wel leuk vind omdat het voor mij 'n hele nieuw uitdaging is tegenover me 2e paardje... (is jonger en is (nogal) schrikkerig soms) wat ik dan wel heb, als ik aan 't rijden ben sla ik me soms wel 's door 'n uur heen (ligt er wel aan hoe ik lang ik dan wel of niet gereden heb dan rij ik maar 20 min om 't weer langzaam aan beetje op te bouwen..

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 18:44

ik herken er ook wel wat van
maar ik wil wel rijden maar durf niet goed
omdat ik een aantal jaren gelede heel hard ben gevallen

dus doe ik het nu ook gewoon niet meer. beter voor mezelf en voor het paardje

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-08 19:34

Het is best lastig want een jaar of tien geleden was ik niet van de paarden af te krijgen en dit had ik nooit gedacht.
Misschien is het een fase, we zullen wel zien.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 09:09

Ik heb precies hetzelfde, jarenlang was ik niet van het paard af te krijgen en nu vnd ik er eigenlijk niet zo heel veel aan vaak... Probleem bij mij is overigens ook dat ik heel veel verschillende bijrijdpaarden heb gehad die altijd niet verder dan B-niveau waren opgeleid en ook helemaal geen hoger werk aankonden.
Ook nu weer: ik rij een klein Friesje, een schat van een beest maar ontzéttend langzaam en lui, maar met die twee keer per week dat ik 'm rij kan ik 'm niet voorwaartser krijgen. Dat maakt het er voor mij niet interessanter op. Naar buiten gaan kan alleen met andere paarden erbij en die zijn er bijna nooit...
Ik weet niet of het een fase is, ik hoop het want ik geniet nog steeds ontzettend van 'bij de paarden zijn'.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 09:16

Raar dat het toch meer mensen overkomt.
Ik ben wel al zo ver, als ik geen zin heb doe ik het ook niet, ik hoef niet perse te rijden.
Gisteren ben ik toevallig nog naar buiten geweest anderhalf uur en nu zit ik weer met die stomme pijn in mijn rug.
Vandaag ga ik longeren.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 13:41

Om er toch nog even op terug te komen, ik heb vandaag de knoop toch doorgehakt.
Ik heb nog een paar weken geprobeerd, maar mijn rug doet het niet meer mee en volgende week begint het werk weer.
Ik heb vanmorgen dus een mail gestuurd naar die vrouw waar het paard van is, dat ik stop met rijden.
Ik vind het erger voor het paard dan voor mijzelf, want nu komt er waarschijnlijk weer iemand anders die hem gaat rijden.
Voorlopig blijf ik hem wel gewoon poetsen, verzorgen enz.
Als ik eens een goede dag heb probeer ik het misschien toch weer eens, maar het is nu tenminste niet meer zo'n verplichting.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 14:09

Ik kan me vinden in je verhaal, maar heb zelf niet zoiets meegemaakt.

Ik denk toch dat de juiste beslissing is om te stoppen met het verzorgpaard.
Want de eigenaren zoeken waarschijnlijk iemand die het paard beweging kan geven, en als jij zo'n haat-liefde relatie hebt, is dat niet wat je een paard goed kan geven.

Ik zou wachten tot het weer begint te prikkelen, tot je echt weer zin krijgt om te rijden, en dan weer op zoek gaan naar een ander verzorgpaardje.

_Lunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 16:35

Ik had ( en heb nog steeds ) ook een paardje dat artrose kreeg ..
Ik miste het rijden wel ontzetten , Ik ben doodgraag bij de paarden en ik doe alles met hen .. Maar ik moet soms tegen mezelf zeggen , Nu is het wel genoeg geweest , vandaag rijdt ge niet ..
Maar als je het niet leuk vindt , gewoon niet doen !