Hoop dat dat effectief gaat helpen, want ik wil wel deftig zitten op m'n paard.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Hoop dat dat effectief gaat helpen, want ik wil wel deftig zitten op m'n paard.
Dat is lekker om zo snel resultaat te zien.

Appelflapje schreef:Maar het helpt wel gelijk.Dat is lekker om zo snel resultaat te zien.
![]()
Ik heb het gisteren dus geoefend op Feline, die heeft een fijn dressuurzadel, maar op Blitz (de pony van de foto) ligt idd een kunststof, heel raar, licht zadeltje.![]()
Maarja, daar rijd ik vrijdag weer op, dus daar gaan we ook gewoon weer oefenen.
Appelflapje schreef:Wauw, verlichte zit & sta-sta-zit werkt echt super!
Vandaag eventjes geprobeerd en dan voel je gelijk waar je benen moeten zitten.Echt super! Heel erg bedankt!
Maar klopt het dan dat als je sta-sta-zit doet, dat je dan niet écht rechtop kunt blijven staan? Want ik zit dan een beetje naar voren.
, maar wist je dat je als ruiter 90graden tov je paard moet zitten?
hallow schreef:zitles, zitles en nog meer zitles
hallow schreef:Tuigage hoort sowieso correct te zijn, wil je het paard goed kunnen rijden. En ja correcte tuigage is van zelfsprekend dat je dat aanschaft lijkt me.
Nouja, in zekere zin wel natuurlijk, maar niet als het je verzorgpaarden zijn die je eens in de week een keertje rijdt.
Dat is niet jouw verantwoordelijkheid en ik koop geen tuigage voor een paard van een ander eigenlijk.
Maar ik zou het zeker wel doen, als ik ook zeker wist dat er iets niet klopte. Als jullie me dat zouden kunnen vertellen.