Sabbientje schreef:Annuhtjuh schreef:Je bedoelt dat het een vertrouwensprobleem is. Maar dan het gebrek aan vertrouwen in de ruiter? We rijden haar trouwens op een enkel gebroken trensje.
Aangezien jij zegt dat je het vermoeden hebt dat het door de manier van rijden van de eigenaresse komt, denk ik inderdaad aan een vertrouwens kwestie. Vooral omdat ze op je zit wel goed reageerd.
Ik heb er een aardige tijd over gedaan om de "grote" hulpen (vanwege haar sterkheid) om te zetten naar "kleine" hulpen.
Het lukt mij nu aardig, maar nog niet altijd.
Ik werk momenteel wel veel op stem. Als ze iets goed doet, gelijk overvloedig belonen en helemaal de hemel in prijzen.
het "foute" gedrag probeer ik te negeren (tot op zekerer hoogte natuurlijk. Ik laat niet over mij heenlopen)
Als ze het op een kleine hulp niet doet, doe ik soms toch de grotere hulp weer geven, direct gevolgd door weer de kleinere hulp en op die kleinere hulp beloon ik dan.
Verder doe ik longeren om haar soepel te maken (met slof of Pessoa en tegenwoordig ontspant ze zelfs zo goed dat ik ook wel eens niets om doe)
Im probeer veel wendingen op zit te rijden en veel voltes en slangevoltes weer voor de soepelheid.
Achterhand goed activeren dan komt de rest over het algemeen er wel.
Overigens is er wel eens door mijn instructrice en haar moeder gezegd dat ze nog nooit een paard zo actief van achteren hebben zien lopen, dat toch zo zwaar van voren was. En dan was ze nog behoorlijk licht in haar mondje geworden tijdenz die rit.
Dankjewel! Hier heb ik echt wat aan. Toch nog 1 vraagje; wanneer hebben julie die pessoa erbij gepakt?

)
)