Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
goldynf schreef:jaa dat dacht ik ook maar toch niet helemaal, bleek ik een blokade te hebben van uit een oude knie blessuere!!!
lag ik bij de ostheopaat!
die brave pony ging hele tijd naar rechts als ik recht uit wilde.
bleek ik naar rechts te zitten met mijn heupen zag het op de foto's die zus van mij maakte toen ze kwam les geven!!
ook zij zag het, gelijk de hele les aan gewerkt en nu beginnen we met het recht maken van mij dan de pony daarna aan het werk!
van daar 2 zien meer dan 1(zeker als je er op zit)
aslo schreef:Zolang als je paardje niet over de rug is, kun je doorzitten wel vergeten. Heb even in je profiel gespiekt en dit viel me op: zadel is te klein voor jou en ligt veelal te ver naar voren. Op alle foto's loopt je paardje lekker 'sterren te kijken'. Hier zul je dus eerst wat aan moeten doen, voordat je uberhaupt aan doorzitten kunt denken. Pas als aan de 'randvoorwaarden' (zadel) wordt voldaan, zul je je dus moeten richten op het vw/nw rijden. Als je paardje dan lekker los over de rug gaat lopen, kun je enkele passen gaan doorzitten.

silfie35 schreef:Nou ik had/heb hetzelfde probleem. Ik reed eerst op Jenna die redelijk vlak draafde maar doordat ze vroeger uitgegleden is kunnen we haar niet meer ohz rijden. Dus toen ging ik op Hinde. Ik wist niet wat ik meemaakte. Ik stuiterde alle kanten op en aangezien ik niet kan lichtrijden moest ik dus wel doorzitten. Ik heb het steeds iets uitgebouwd. Gewoon een paar pasjes en dan weer even stappen en dan weer draven. Nu gaat het redelijk goed en kan ik me al wat meer concentreren op het rijden dan op het blijven zitten.
Miracle_ schreef:Mijn zadel is zeker niet te klein, ik heb een 18" dressuurzadel, terwijl ik eerst altijd op een 17" reed.
Dus daar ligt het probleem niet..
aslo schreef:Miracle_ schreef:Mijn zadel is zeker niet te klein, ik heb een 18" dressuurzadel, terwijl ik eerst altijd op een 17" reed.
Beetje vreemde redenatie, vindt je zelf ook niet? Dus omdat je eerst een 17 inch, moet een een 18 inch passen?
ter vergelijking: ik heb schoenmaat 40. Maar ik had eerst altijd 38 aan, dus 39 past zeker.
aslo schreef:Ja klopt, maar daar ging het niet om. Het ging er om dat ik (nav de foto's) denk dat de zitmaat voor de TS te klein is, niet dat het zadel niet op het paardje zou passen. Dit kan via de foto's niet beoordelen.
dat weet ik zeker.
aslo schreef:Miracle_ schreef:Mijn zadel is zeker niet te klein, ik heb een 18" dressuurzadel, terwijl ik eerst altijd op een 17" reed.
Beetje vreemde redenatie, vindt je zelf ook niet? Dus omdat je eerst een 17 inch, moet een een 18 inch passen?
ter vergelijking: ik heb schoenmaat 40. Maar ik had eerst altijd 38 aan, dus 39 past zeker.
Fem_daf schreef:Zal niet meer zeggen wat hiervoor is gezegd, ben het er namelijk mee eens dat ze over haar rug moet lopen.
Wat betreft het rennen: Ik reed weleens op een tuiger, hij was ook onmogelijk om op door te zitten. Ik ging een liedje in mijn hoofd zingen met het tempo die ik wilde, kortjakje ofzo. Dan heb je een leidraad voor het tempo en kun je misschien beter voelen of ze in dat tempo blijft lopen. Het doorzitten wordt dan ook makkelijker omdat ze in 1 ritme blijft draven
Miracle_ schreef:aslo schreef:Ja klopt, maar daar ging het niet om. Het ging er om dat ik (nav de foto's) denk dat de zitmaat voor de TS te klein is, niet dat het zadel niet op het paardje zou passen. Dit kan via de foto's niet beoordelen.
Het is niet te kleindat weet ik zeker.
Misschein lijkt dat op de foto's..
Ik heb nu nieuwe foto's erop, kijk nog maar eens.
Als je wil
Miracle_ schreef:Misschein lijkt dat op de foto's..
Ik heb nu ieuwe foto;s erop, kijk nog maar eens.
Als je wil
aslo schreef:Miracle_ schreef:Misschein lijkt dat op de foto's..
Ik heb nu ieuwe foto;s erop, kijk nog maar eens.
Als je wil
Ik zie dezelfde foto's. Het kan ook zijn dat je, doordat je je benen optrekt, jezelf tever naar achteren duwt in het zadel. Voor zover ik het kan zien op de foto's (zijn wat veraf), zit je met je billen tever op de lepel, hierdoor ontstaat veel druk op het achterste deel van de rug vanje paardje. Das niet goed. Hierdoor belemmer je m.i. tevens dat je paardje de rug lekker omhoog kan brengen.
aerdenhout1 schreef:Een goede oefening om door te zitten is om een van je handen plat achter op de kont van je paard te plaatsen. Dan moet je n.l je bekken wel kantelen. Probeer het maar eens en pak dan eens de oren van je paard vast. Dan wordt je uit het zadel geduwd.
Doe nu de eerste oefening en breng dan je hand terug op de juiste plaats zonder dat je met je lijf anders gaat zitten. 9 van de 10 keer lukt dit.Een paard dat over de rug loopt zit nog altijd veel fijner door, maar dat wist je zo langzamerhand wel denk ik.
CleovG schreef:Ben jij het op dat witte paard in je profiel? Je zegt dat je je hakken uitdrukt, maar dat is niet te zien op de foto's.
Dan wijzen mijn tenen te ver naar buiten. Dit komt omdat ik met mijn voeten iets te ver naar buiten loop, daardoor staan ze ietwat scheef vind ik. Dus dat is een probleem