steigeren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Monikske

Re: steigeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 10:54

nu moet je je eens voorstellen dat je hem longeert en dat hij steigerd dat is toch een ramp?

Lukker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 12:34

Monikske schreef:
nu moet je je eens voorstellen dat je hem longeert en dat hij steigerd dat is toch een ramp?

Als iemand met wat ervaring je goed leert longeren, zie ik het probleem niet.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 14:09

Ramp??

Volgens mij moet jij nog heel veel leren...
Sla em eens een keer voorwaarts dan! Dan kan hij niet stijgeren!

Monikske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 14:30

Ik kan al heel goed longeren hoor! Maar hij schrok van iets en stond recht omhoog en ik sla hem niet want hij heeft schrik van een zweep

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 14:54

Monikske schreef:
Ik kan al heel goed longeren hoor! Maar hij schrok van iets en stond recht omhoog en ik sla hem niet want hij heeft schrik van een zweep

Schijnbaar niet voldoende schrik, want anders zou hij wel door lopen ipv omhoog komen.. Haha!

Jij vraagt advies, ik geef die.. en vervolgens wil je het niet aan nemen..
Dan zoek je het toch zelf uit.. mijn paard zal niet stijgeren hoor.!

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 14:57

Ik vind dat paard ook niet bijzonder groot ofzo, oké, hij is niet klein maar ik heb wel grotere en bredere paarden gezien Clown

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 15:03

Als hij schrik heeft van de zweep heb jij toch iets fout gedaan bij het longeren, paard hoort er respect voor te hebben maar geen angst.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 15:05

poes schreef:
Als hij schrik heeft van de zweep heb jij toch iets fout gedaan bij het longeren, paard hoort er respect voor te hebben maar geen angst.

Dat klopt..
Maar... als het echt angst zou zijn zoals ze zegt, zou het paard naar voren moeten schieten als hij de zweep zou zien, en zou dus niet kunnen stijgeren.. dus of dat nou het geval is???

Lukker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 15:26

Als hij stijgert moet je hem gewoon voorwaarts houden. En met de longe kun je dit doen dmv je zweep.

Als je hem niet met een zweep durft aanpakken, zwaai dan met het uiteinde van je longe. Je kan ook een handschoen tegen zijn bil gooien (achteraan gooien, niet voor hem). (Hoewel ik een zweep het beste vind maarja..)

Monikske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 15:32

femmefatale1 schreef:
Monikske schreef:

Schijnbaar niet voldoende schrik, want anders zou hij wel door lopen ipv omhoog komen.. Haha!

Jij vraagt advies, ik geef die.. en vervolgens wil je het niet aan nemen..
Dan zoek je het toch zelf uit.. mijn paard zal niet stijgeren hoor.!
ja hij loopt eerst snel en dan als hij het weer ziet dan zeg ik komaan draf( hij reageert op stem), maar hij luisterd niet het paard is niet van mij van niemand eigenlijk want niemand behalve mijn ma en ik ziet ernaar

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 15:33

Een paard dat van niemand is?

Edit: door ongeloof dit vergeten:

Waarom rij je dan? of verzorg je hem? Als je niet weet van wie die is?

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 15:35

Weet de rechtmatige eigenaar wel dat jij er iets mee doet?

Het wordt steeds gekker hier..

Lukker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 15:38

Citaat:
ja hij loopt eerst snel en dan als hij het weer ziet dan zeg ik komaan draf( hij reageert op stem), maar hij luisterd niet het paard is niet van mij van niemand eigenlijk want niemand behalve mijn ma en ik ziet ernaar

Als hij wat ziet?
En eerst zeg je 'hij reageert op de stem', en daarna zeg je 'maar hij luistert niet'. Als hij dus de commando's wel kent, maar niet gehoorzaamt, geef je hem een tik. Hij lacht je dan gewoon uit.

M_LiSszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 16:16

mijn oude pony stijgerde ook super veel maar toen zei mijn instructrice dat ik haar met een plastic fles tussen d`r oren moest slaan ik dacht op het begin kei zielig man maar heb het tog gedaan en het hielp wel ze heeft het daarna niet meer gedaan.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 16:18

Meliss_1 schreef:
mijn oude pony stijgerde ook super veel maar toen zei mijn instructrice dat ik haar met een plastic fles tussen d`r oren moest slaan ik dacht op het begin kei zielig man maar heb het tog gedaan en het hielp wel ze heeft het daarna niet meer gedaan.

Wel een lege plastic fles neem ik aan??

MaanNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 16:22

Meliss_1 schreef:

daar heb ik van gehoord met een fles en dan zorgen dat die lekt op het hoofd dan hebben ze het idee dat ze zich stoten en bloeden, maar ik vind het nou niet bepaald de oplossing je kunt het op betere manieren oplossen of gewoon voorkomen dat ze stijgeren Vork

Lukker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 17:36

Ik denk dat het grootste probleem van de TS is, dat ze niet durft te reageren, waardoor het paard haar de baas is. Dus zal het paard meer en meer stijgeren.

Monikske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 06:49

LynnDenise schreef:
Een paard dat van niemand is?

Edit: door ongeloof dit vergeten:

Waarom rij je dan? of verzorg je hem? Als je niet weet van wie die is?

Hij is eigenlijk van de manege maar niemand ziet ernaar, niemand geeft hem aandacht behalve ik en mijn moeder.
Vroeger werd hij nog gebruikt voor de koets, maar hij heeft het niet zo voor mannen( hij is vroeger mishandeld geweest ) dus steigerde
hij ook voor de koets omdat een man de koets bestuurde. Waarom ik erop rijd weet ik zelf eigenlijk niet want hij staat eigenlijk te ver
en heb er geen zin meer in want ze zeggen altijd zo van wauw durft gij daar op die is kei gevaarlijk enzo maja kweet het nog niet goed want
dat is echt wel een lief paard maar tegenwoordig is hij wel wild.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 06:59

Ik had al mijn vermoeden, maar nu weetik het zeker...
Penny-time!!!! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

noukstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 07:08

Sommige paarden die voor de kar hebben gelopen kun je moeilijk (of helemaal niet) onder het zadel krijgen.Dat heb ik mijn directe omgeving meegemaakt. Ik denk niet dat het verstandig is om hiermee door te gaan. Het paard is niet van jou of van je moeder en als er iets gebeurd met jou of met het paard ben je verder van huis.

Monikske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 07:30

Het paard is wel van iemand maar hij ziet er niet naar om hij ziet me ook soms rijden maar hij haat dat paard zal ik maar met andere woorden zeggen. Iemand had hem in het rijden opgeleerd ook bij de vorige eigenaar maar blijkbaar hebben ze het verkeerd gedaan ik ben ook van plan om er mee te stoppen. Krijg ik nu dan nooit een verzorgpaard dat een beetje normaal is? Mij geven ze altijd de afgedankte paarden die iedereen haat maar ik hou ook wel van die paarden of ze verkopen de goede. Kga het er wel moeilijk mee hebben om joop niet meer te zien maar ik moet het achter me laten. Maar nee ik kan dat niet, hoe zouden jullie dat oplossen?

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 07:34

Ik denk dat als de paard een manegepaard was waar ze niks meer mee konden dat hij dan allang aan de handelaar was gegeven.

Stilstaand paard kost alleen maar geld voor een manege toch?

noukstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 07:41

Wat is je leeftijd Monikske?

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 07:43

Gister was je al op zoek naar een ander verzorgpaard?
Tsja wat je niet uit al je andere berichten kan halen...

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 07:50

noukstra schreef:
Wat is je leeftijd Monikske?

Same question Knipoog

Meid ik zou het paard lekker laten staan..
Zoek een verzorgpaardje in de buurt die vertrouwd is en je goede afspraken met de eigenaar over maakt..
Vind het ook wel beetje raar verhaal worden zo.
Joop is jou gewoon de baas en zie daar geen verandering in komen.