Met of zonder bodyprotector rijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elma_

Re: Met of zonder bodyprotector rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 11:38

Tja, wat vind je belangerijker.. Je eigen rug, en veiligheid,
Of je geld..
Ik zou t wel weten Clown

Lielle schreef:
Ik heb zelf een bp, maar rijd er alleen mee in de cross(training) + als ik problemen verwacht (vreemd paard, jonkie). Ik vind het dus een prima investering, maar ik draag hem zeker niet altijd en daar zie ik ook de noodzaak niet van in. Kwestie van risico inschatting.

Risico inschatting.. een paard is en blijft een vluchtdier wist je nog Haha!
Laatst bijgewerkt door Judje op 17-06-08 11:42, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Tweede bericht aan eerste toegevoegd.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 11:43

ja hoor, maar dat betekent nog niet dat ik het altijd noodzakelijk vind om met BP te rijden Knipoog

(iets minder neerbuigend mag ook wel Knipoog )

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 11:45

Ja ik snap wat je ermee bedoeld.. Maar je kunt toch nooit van te voren weten wat hij gaat doen? zo heb ik een keer tijdens uitstappen Mn schouder gebroken door een Val.. Dus het zegt niets.. hoe rustig je paard is..
En dat was niet neerbuigend bedoeld Haha!

EDIT: Ik viel tijdens t uitstappen omdat er iemand met een jas zwaaide.. een ongeluk zit in een stom klein hoekje..

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 11:56

dat klopt, en daarom rijd ik altijd met een cap. Maar mijn eigen paarden zijn behoorlijk bomproof; mochten ze schrikken, heb ik ze vrij snel weer onder controle en verder lig ik er niet zomaar naast. Dat bedoel ik met risico inschatting. De kans dat ik er bij mijn eigen paard met een gewone training of een springles zodanig afval dat een BP ernstig letsel had voorkomen vind ik niet zo groot dat ik een BP draag. Op een onbetrouwbaar vreemd paard en in het crossen vind ik het wel noodzakelijk.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-08 17:57

De reden dat ik niet veel geld aan een BP uit wil geven, is omdat ik dat geld niet héb. Niet iedereen heeft zo meer dan €200 klaar liggen. Dat heb ik overigens eerder in het topic ook al aangegeven.

Verder maakt het me ook helemaal niet uit als een BP tweedehands is, zolang hij maar goed is. En dat scheelt je toch vaak al de helft in de prijs. Heb al zat BP's op Marktplaats gezien voor €50. Of zelfs minder.

Bovendien rijd ik op een manege, ik heb nu dan een bijrijdpaard, maar dat betekent niet dat dat altijd zo zal blijven. Misschien dat ik er dus nog 1, 2 keer op rijd. Verder rijd ik dus op manegepaarden. En die waar ik op rijd zijn zo bomproof dat je echt geen BP aan hoeft, bovendien zijn ze te lui om te rennen Tong uitsteken Maar even geen gekheid, op die paarden draag ik heus wel een cap, maar een bodyprotector vind ik dan echt overbodig. Beide paarden waar ik op heb gereden zijn er naar ik weet nog nooit vandoor gegaan en hebben wel al verschillende dingen gehad waar ze van zouden kunnen schrikken.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 07:13

ik denk dat ik even nog zou wachten tot dat andere meisje trug is en kijken hoe het met het rijden gaat

mag je vaak op dr blijven rijden en is het paard nog steeds schrikkerig e.d. kun je overwegen om er 1 te kopen
eventueel tweedehands als je niet genoeg geld hebt

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 09:51

Lielle schreef:
InekeH87 schreef:
@danneke80 ik heb zelf een airbagvest en dat is een superding. Hij heeft nu al 2 keer voorkomen dat ik mijn rug of nek heb gebroken. Een keer klapte ik met mijn nek tegen de paal van de bak aan en toen was hij al volledig opgeblazen gevolg flink gekneusde nek en een aantal mensen in paniek die echt dachten dat ik alles gebroken had maar ik kon gewoon nog doorrijden. De andere keer ben ik met mijn rug tegen dezelfde paal aangevlogen en weer iedereen in paniek ambulance was al gebelt maar toen had ik door het airbagvest niets. Een gwone bodyprotector had mij in beide gevallen niet geholpen.

hoe weet je dat? Ik heb hetzelfde meegemaakt met bp, en liep ook zo weg.

omdat een gewone bp je nek niet beschermt en je stuitje ook niet.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 09:52

ben jij dan precies met nek of stuitje tegen een paal gevallen? Dan doe je wel iets echt heel raars.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 13:11

Als je denkt dat het voor jou een gevoel van veiligheid geeft en voor jou beter is, dan moet je het zeker doen.

Zelf rijd ik niet graag met bodyprotector. Ook niet op de hetere en jongere paarden die ik heb gereden. Ook niet met het beleren van een paard. Want ik heb het gevoel dat dat mij mijn bewegingsvrijheid ontneemt. Ik voel me veiliger zonder dan met. Lachen

xLiezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 13:34

Ik rij alleen met bodyprotector als ik ga springen Lachen.
& op mijn oude pony had ik hem ook altijd aan op buitenrit,Omdat die er soms vandoor ging Huilen van het lachen.

muiltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 15:25

Ik rij zon beetje tien paarden per dag, waaarvan drie er met body protector, dit zijn in mijn gevallen paarden voor het zadel mak maken of heel stoute die ik moet corrigeren. Maar ik vind dat wanneer jij een twijfel hebt om dat ding te gaan dragen, dan moet je dat dus doen. Wat is het je waard als je wel valt? en verkeerd valt..

Bovendien denk ik dat je misschien wat harder durft op te treden als je erwel eentje aan hebt

mars_loves

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 15:44

Ik zou 'm gewoon kopen, en als je hem dan neit meer nodig heb, verkoop je hem gewoon, en mischien ga je m wel nog gebruiekn bij andere paarden ?:Y)

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 10:44

Ik deed niet raar ik was een jonge pony aan het inrijden en ja als je er dan zijwaarts van af vliegt dan kom je even makkelijk met je rug als met je nek op een paaltje. Verder ben ik met een normale goed passende bodyprotector ook een paar keer plat op mijn rug gevallen ik heb toch een tijdje naar adem liggen happen. Met deze heb ik dat nog nooit gehad.
Nou klinkt het een beetje alsof ik niet kan rijden Tong uitsteken maar ik rijd meerdere probleempaarden en ik herbeleer pony's en paarden waar van alles bij fout is gegaan dan is vliegles af en toe onvermijdelijk. Meestal krijg ik de complimenten dat ik zo lang kan blijven zitten maar ja af en toe vlieg je er echt vanaf.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 10:49

Oh, ik ben er ook regelmatig afgevallen, dat risico loop je met lastpakjes en met crossen.

Maar goed, als jij blij bent met je airbag, is het toch prima. Ik houd het bij mijn bp, ben er zeer over te spreken.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 10:50

Beter het zekere voor het onzekere, een protector dus Ja

_Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 11:05

als je jezelf er veiliger mee voelt zou ik het zeker doen! zowiso dat je weet dat het paard snel schirkt en omdat je er nu eigelijk al met wat spanning opstapt zou ik het zekere voor het onzekere nemen je voelt jezelf vast zekerder!

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 13:08

ik draag altijd een bodyprotector, en als je hem vaak omhebt merk je er bijna niets meer van. Het is wel duur maar ja , dan moet je denken: lig je misschien liever in het ziekenhuis of heb je dan liever een bodyprotector. in jou geval is het wat moeilijker omdat je er niet heel vaak op rijdt.

als je jezelf er echt niet prettig bij voelt zou ik toch overwegen er misschien 1 te kopen! ik weet ook niet wat ik in jou geval gedaan zou hebben.

iig succes ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 13:35

roxxxiejjj schreef:
Ik had een paar jaar geleden met de springles ook een bodyprotector om. Mijn paard kwam niet uit en weigerde. (harstikke logisch het was ook mijn schuld!) Ik viel. Maar ik bleef wel met mijn voet in de beugel. En mijn paard ging rennen. Ik trapte per ongeluk met mijn vrije been tegen zijn linkerachterbeen en hij bokte naar achteren op mijn onderrug. Toen hij voelde dat er iets achter hem zat stopte hij en keek om. Op dat moment vloog de beugelriem los en hij liep weer verder. Ik heb 1 week niet kunnen lopen. Daarna nog een paar keer flink last gehad als er iets gebeurde, Ben naar de fysio geweest maar het gaat NOOIT meer weg. En ik had een bodyprotector. Naar mijn idee heb is die hele bodyprotector nooit bruikbaar geweest, heb hem met springen meestal wel om of op jonge paarden maar ik kan nou niet zeggen dat dat ding mij veiliger heeft gemaakt:). (maar dit is mijn mening)

En jij denkt niet dat je bodyprotector de grootste schok heeft opgevangen en dat als je dat ding niet omhad je nu wrsl verlamd was en je rug gebroken had?

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-08 21:54

Aangezien ik me nu nog steeds met het rijden heel erg onzeker en 'kaal/bloot' voel, ga ik waarschijnlijk wel een bodyprotector aanschaffen. Helaas is die ik wilde hebben al weg, maar misschien kan ik dit weekend voor een andere gaan kijken.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-08 16:33

Ik heb nu een tweedehands bodyprotector van USG aangeschaft. Hij zit echt heerlijk, ik merk zowat niet dat ik hem aan heb, het is net een gewone bodywarmer.

muiltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 16:26

InekeH87 schreef:
InekeH87 schreef:
@danneke80 ik heb zelf een airbagvest en dat is een superding. Hij heeft nu al 2 keer voorkomen dat ik mijn rug of nek heb gebroken. Een keer klapte ik met mijn nek tegen de paal van de bak aan en toen was hij al volledig opgeblazen gevolg flink gekneusde nek en een aantal mensen in paniek die echt dachten dat ik alles gebroken had maar ik kon gewoon nog doorrijden. De andere keer ben ik met mijn rug tegen dezelfde paal aangevlogen en weer iedereen in paniek ambulance was al gebelt maar toen had ik door het airbagvest niets. Een gwone bodyprotector had mij in beide gevallen niet geholpen.

maar als je dat ding dus ana hebt als je met paard en al achterover valt en je dus haast gelijktijdig op de gron komt, helpt hij dus niet!!!! Dat had ik nml!! Geef mij dan maar mijn bp die de druk dan verdeeld...

Renates85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 16:27

Natuurlijk met body rijden! Het is voor je eigen veilig heid
Laatst stond er een advertentie in bit. Waren er testen gedaan, misschien kun je op internet nog nalezen welke merken als beste uit de testen zijn gekomen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 08:46

ik ben zaterdag hard gevallen met paard en al , heb wel mijn arm gebroken maar de bp heeft iig gekneusde/gebroken ribben voorkomen.

Lys_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 08:51

dat ding kan je altijd gebruiken! met springen of om je zekerder te voelen! ik rijd zelf zonder ik vind het niet lekker zitten.... maar een meisje die ik ken is daardoor wel veel zekerder geworden van zichzelf en minder bang! ongemerkt laat je dat denk ik toch merken dat je wat angst hebt... en als je hem daarna niet mer gebruikt kan je hem altijd nog doorverkopen!

Ingeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 10:39

Als je bang bent om erop te gaan, zou ik er zeker eentje nemen!
en misschien kan er inderdaad eentje lenen, of overnemen?