Jessica1985 schreef:Hey,
Heb een probleempje. Ik rij al 9 jaar paard op een manege. Met de meeste paarden daar kan ik best wel rijden.
Er is er 1tje en elke keer ik erop rij, hangt die het erg uit. Vanaf er een paard voor hem van richting verandert, vanaf
hij voor en figuur van de hoefslag moet komen, gaat meneer gewoon stilstaan. Benen, zit of zweep hebben praktisch geen effect,
gaat hij alleen maar van bokken. Nu deze zaken doet hij ook met andere mensen, maar als ik met hem rij is het echt extreem,
zelfs de lesgever geeft dit toe. Er zijn beginnerkes die er eigenlijk beter mee kunnen rijden dan ik. Ik kan er gewoon niets mee aanvangen. Zo een les is ten eerste niet plezant, vermoeiend en storend voor de rest maar je voelt je dan echt een beginnelingetje, terwijl ik best kan rijden (zelfs met in principe moeilijkere paarden die niet voor beginners zijn).
Iemand heeft mij vertelt dat het best kan zijn dat hij mijn leiderschap gewoon niet wil aanvaarden en dus ook niet wil luisteren
als ik iets vraag. Dus ik vraag mij af, kan het echt dat een paard echt een hekel heeft aan een bepaald persoon?
Greetz
Niet zo zeer een hekel, maar denk dat hij geen vertrouwen heeft in jouw. dat moet je zien te winnen bij een paard\pony.
leiderschap klopt, hij ziet jouw niet als baas.grondwerk kan hier bij helpen om zijn vertrouwen te verkrijgen.
denk maar aan de horsewhisper.op die manier moet je grondwerk en handwerk gaan doen. laten zien wie dat hij vertrouwen bij jouw kan halen.succes ermee