teveel looplust.

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 22:25

Pompidou was in het begin heel erg loperig, ze wilde alleen maar hard hard hard, en je mocht niet aan haar komen.
Idd rustiger laten lopen op je zit, rustiger gaan lichtrijden, en vooral niet constant teugeldruk geven, werkt vaak averrechts.
Ik zette Pompidou vaak op de volte.

En reageerd je paard niet op jouw hulpen? Zet 'm dan maar weer in stap en zoek daar weer de rust op. Stapt hij rustig op JOUW tempo? Draaf je weer aan, en zorg dat je hem op jouw eigen tempo laat lopen, niet op het zijne.
Het is heel belangrijk dat jij het tempo bepaald en niet je paard. Dan ben je enkel aan het meeliften.
Als je dit voor elkaar hebt, kun je idd gaan schakelen, zorgen dat jij áltijd degene bent die tempo bepaald.

Bij Pompidou werkte dit heel goed. Haar was nooit de 'rem'geleerd, en ze wilde dus alsmaar hard.
Al heel snel, en volgens ong. de manier hierboven, was dit over, en nam ze míjn tempo aan.
Let wel dat je niet té veel de rem erop gaat zetten, je paard hoort wel altijd voorwaarts te zijn.
Succes. Lachen

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-03 01:14

Iedereen bedankt voor alle goede adviezen en de tips. Ik ga er zeker wat mee doen.
Ik heb hier een foto waarop ik haar lekker aan het uitrijden ben.
Afbeelding