Mijn paard is niet kakmak

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sandr0

Re: Mijn paard is niet kakmak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 09:18

Ik denk dat t tijd nodig heeft. Inderdaad gewoon doorrijden en er geen aandacht aanbesteden. Het word dan vanzelf minder.

coco_trustme

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 16:37

Ik heb nog nooit zoiets gehoord, maar vind het wel een grappig verhaal, al is het natuurlijk wel vervelend!
Ik denk dat je het beste gewoon door kunt rijden, en dan maar hopen dat het over een tijd beter gaat!

Succes ermee nog;)

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-08 17:58

Gelukkig is het minder aan het worden!
Gister bleef ze stappen en kakken tegelijk en behalve wat spanning schoot ze niet weg.. Haha!
ik moet nog wel op mn houding blijven letten, ik merk dat ik een beetje schrik zodra ik denk dat ze gaat mesten

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 21:08

Maanling schreef:
Welshcobfan schreef:
Het is mij niet gelukt om mijn pony kakmak te krijgen Nagelbijten / Gniffelen doe al jaren of er niets aan de hand is als hij wat doet, maar dan gaat hij een tijd moeilijk lopen totdat hij een keer stil staat om te poepen. Eenmaal aan het poepen is er geen beweging in te krijgen Nagelbijten / Gniffelen
Hij kan dus wel doorlopen als hij aandrang heeft, maar dan loopt hij niet heel makkelijk: hij moet gewoon stilstaan Clown

Hier nog eentje. NIet omdat ze iets eng vindt, maar omdat ze gewoon vindt dat ze moet stilstaan als ze moet poepen. Heeeel soms krijg ik er nog een stapgangetje in, maar poepen onder het draven? Echt niet dus he.

Dat wordt idd lastig als ik eens een wedstrijdje wil gaan rijden... maar om het beest nou helemaal af te slaan alleen om haar aan de gang te houden. Tja, dan maar stilstaan.

Worden wel van die grote hopen dan overal Nagelbijten / Gniffelen

Haha, hier nog een. Mijn paard zal nooit stappend of dravend poepen, dat kan hij niet. Maar als ik aan het rijden ben in een rijbak, zal hij nooit stil gaan staan om te poepen. Dan poept hij gewoon niet en wacht tot hij van mij stil moet gaan staan, of totdat we klaar zijn. Tijdens het werk kan hij niet poepen. Lachen
Op buitenrit gaat hij wel stilstaan als hij moet poepen, maar ook alleen als we gewoon met losse teugel aan het stappen zijn. Vanuit draf ofzo zal hij nooit stoppen om zijn behoefte te doen. Dus met wedstrijden oid. zal ik er geen last van hebben, maar maf blijft het wel. Nagelbijten / Gniffelen

Om op het probleem van TS terug te komen, ik denk inderdaad dat schriktraining zou kunnen helpen. Dus juist extra lawaai laten maken als ze poept, dan went ze misschien aan dingen tijdens het poepen. Verder gewoon negeren en doen alsof je niet weet waardoor het komt. Terugnemen en verder gaan. Gaat als het goed is vanzelf over. Lachen