Benen niet kunnen stilhouden in draf

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nonzzz

Re: Benen niet kunnen stilhouden in draf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 15:39

Ik ga met _Cathalijne meee goed je hakken uitdrukken enzovoort,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 16:03

Ik heb hetzelfde probleem.
Ik galop en stap is het natuurlijk makkelijk ( met name stap)
maar in draf lijkt ik net op een.. Tong uitsteken
Ik maak mijn benen dan lang en druk mijn hakken extra goed uit,.dat helpt bij mij wel een beetje.
maar even later denk ik dr niet meer aan en wiebelen ze weer gigantisch, dus echt tips kan ik je helaas niet geven>:)

stal_cuypers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 09:42

Je moet gaan leren om bepaalde spieren in je benen te gaan gebruiken, er is waarschijnlijk nooit op je beenhouding gelet en dan hangen die benen er maar wat bij ( om het even heel sarcastisch te zeggen) ik heb dit probleem ook een tijdjegehad, er werd niet gelet op mijn houding en die werd met de dag slechter. Nu heb ik een lesgeefster die heel erg streng is op de houding. probeer dus goed je benen aan je paard te leggen en als het goed is ga je vanzelf de spieren voelen, dit zal wel enkele keren spierpijn opleveren maar het werkt wel. OOk nog een tip is de beugels kruisen voor het zadel en dan zo verder rijden, op deze manier leer je ook je benen goed te gebruiken. Je meot er dan extra goed op letten dat ze op de plaats blijven liggen. Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Heel erg veel succes samen! Haha!

Rdj94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 17:08

het licht er ook aan op wat voorn paard/pony je rijd.
ik heb nu nog een paardje bij die ik zo en zo nog paar keer in de week er bij heb maar daar heb ik me benen stiller op dan op me pony.

laurajaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 17:13

Ik denk dat veel mensen dit probleem wel herkennen,
ik dus ook :o

Mijn instructrice zegt mij altijd dat ik de 'schokken' met mijn bovenlichaam moet opvangen ipv met je heupen/bekken.
En natuurlijk ook je hakken goed uitdrukken etc.

Oliebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 17:31

hallo :+
ik had dit vroeger ook, maar sinds ik op mijn stijl van lichtrijden let gaat het al een stuk beter (laatste tijd heb ik niet lichtgereden omdat ik zonder beugels moet rijden) maar daarvoor ging het wel goed. Wat bij mij de oplossing was was zorgen dat ik in plaats van met staan in de beugels om omhoog te komen met mijn knieën omhoog moet komen. (dus in plaats van kracht zetten op je beugels kracht zetten op je knieën) Laat nou mijn knieën mijn zwakke plek zijn :P maargoed, ik ging dus wiebelen omdat ik omhoog kwam. Ik hoop dat je hier iets aan hebt :)

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 12:21

Is je pony/ paard breed? Mijn pony is breed waardoor ik klapperende benen krijg, op een smaller paard/ pony heb ik hier veeeel minder last van.

EllaWhoopy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 12:42

Ik heb ook last van klapperende benen, nu heb ik mn beugels een gaatje korter gedaan en dat gaat al veel beter. Ik kwam op dit idee doordat Wim Bonhof laatst een clinic gaf bij ons en hij zei dat het typisch noord-Hollands is om met lange beugels te rijden :P