Zonder zadel rijden eng

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

StillAngel

Re: Zonder zadel rijden eng

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 09:00

Weet je, ik heb dit ook geprobeerd maar draf is veeeel enger zonder zadel dan galop! Galop blijf je ook makkelijker zitten Knipoog

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 09:03

Het geheim van goed kunnen zitten in ontspannen!

Als jij ontspannen bent zul je makkelijk de beweging kunnen volgen van je paard. Hoe gespanner je bent, hoe meer je gaat klemmen, hoe meer je zult gaan wiebelen.

bia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 18:20

ga eerst zonder stijgbeugels rijden als je dat goed kan en onder controle hebt en niet meer bang bent kun je het zadel er af halen en gewoon elkekeer een stapje verder en ja kunt je altijd vast houden aan de manen!!! en geloof me galop zit veeeeeeeeel beter zonder zadel dan draf!!

_BLOEMPOTJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 19:45

Als je gaat wiebelen een pluk manen vastpakken Knipoog
Anders kan je ook iemand vragen om je paard te longeren, zodat jij je beter kan concentreren op het zitten en ontspannen.
Dan heeft iemand anders joun paard, en hoef je daar niet heel erg opte letten.. Miss helpt het.. Lachen

Eva1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 20:14

Ik zou een keer evenwichtsoefeningen doen als ik jou was. je moet gewoon eerst met zadel. je moet iemand regelen die je pony wil vast houden/ wil longeren tijdens de oefeningen. je gaat gewoon in stap, haalt je stijgbeugels eraf en je teugels laat je los, je armen steek je uit. je moet met je evenwicht blijven zitten. daarna ga je in draf en blijf je goed je evenwicht houden etc. dat moet je veel oefenen en ook zonder zadel. wedden dat je dan veel beter je evenwicht kan blijven houden , en je dus veel zekerder voelt Lachen !

Succes.

youreperfect

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 21:54

Oefenen. Galop vind ik zonder zadel trouwens veel lekkerder zitten dan zonder zadel in draf. Lachen

Succes!

lizatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 16:07

Als je het al spannend vindt met zadel om te galopperen zou ik nog even wachten met galopperen zonder zadel.
Het is wel normaal dat je je evenwicht wat verliest als je sneller gaat draven. Knipoog
Ik zou zeggen, wacht met zonder zadel galopperen tot je je super op je gemak voelt tijdens het galopperen met zadel.

Ik rijd soms wel eens zonder zadel. Ik heb zelf een vreselijke houding. Maar zonder zadel rijden, helpt eigenlijk niet hoor. Dat is dan ook niet de reden dat ik zonder zadel rijd.

JsA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 10:17

Misschien help een longeer singel en een dekje er onder. Dan glij je ook minder snel er van af je hebt een prettig gevoel van dat je toch ergends op zit en dan kan je er gewoon op gaan zitten dan merk je ook dat je minder zal gaan stuteren Knipoog

suc6 er mee xxx.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 10:21

JsA schreef:
Misschien help een longeer singel en een dekje er onder. Dan glij je ook minder snel er van af je hebt een prettig gevoel van dat je toch ergends op zit en dan kan je er gewoon op gaan zitten dan merk je ook dat je minder zal gaan stuteren Knipoog

suc6 er mee xxx.

Hé, dat wou ik net zeggen! Clown

Probeer gewoon de galop eens aan de longe. Als je eenmaal hebt gemerkt hoe heerlijk dat is wil je niet anders meer.
Voor mij is het trouwens omgekeerde wereld. Ik rijd liever zonder zadel als met. Heb ik dat gekl**t met die stijgbeugels tenminste niet. Ik doe ook gerust een hele les zonder zadel, op een bonte van 1.80 met een giga schoft. Wel goed achterover zitten, anders knal je telkens met je ahum op die schoft en dat doet zeer. Huilen van het lachen