ik schaam me kapot voor mijn houding:S

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

liekatchu

Re: ik schaam me kapot voor mijn houding:S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 14:38

ga zitten. kijk om je heen en geniet van je paard!
dat is wat mij gezegd is. (al is dat vele malen makkelijker gezegd dan gedaan af en toe Haha! ).
let minder op je paard. op een gegeven moment zul je merken dat je paard ook beter loopt.
omdat je minder op hém let en hoe hij loopt. en vanzelf ga je beter zitten omdat je om je heen kijkt en dus let op de dingen in je omgeving en gaan je schouders meer rechtop en ga je zelf rechter zitten.
ik heb ook geen perfecte houding. heb een workshop gedaan van het balingehof. houding en zit.
misschien is dit ook iets voor jouw? erg leerzaam en interessant.
succes ermee.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 16:54

sasave schreef:
je moet ook proberen om meer een hoekje te maken met je elleboog.handen rechtop en probeer je polsen naar buiten te doen,ga je gelijk al meer rechtopzitten

dankje!!:D

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 16:57

Bedankt voor de reacties!:D zaterdag ga ik naar mijn verzorg pony's en dan ga ik oefenen ik laat jullie weten of het een beetje gelukt is!!

eline_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 16:59

Ga een keer als je aan het rijden bent, de hele tijd op je houding letten of laat iemand erbij zijn die zegt elke keer wat je beter moet doen.
Hoe je paard loopt maakt niets uit.
Daar kan je je later mee bezig houden! Knipoog

renka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 22:57

probeer je bovenbenen losser tegen je zadel te laten rusten, ik heb hetzelfde probleem: ik zit als een lange darm met een kromme rug. ik zat overal gespannen terwijl alleen je kuiten licht aangespannen hoeven te zijn. verder lekker om je heen kijken niet naar je paard.
En die tenen ... als je je kuit aanlegt en niet je hak om aan te sporen heb je waarschijnlijk minder moeite met je tenen naar "binnen" te draaien.

Gekkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 12:11

Heb je al eens aan zitlessen gedacht?
Als het je zo stoort ga dan eens niet letten op hoe je paard loopt maar op je eigen houding focussen.
Handig om iemand erbij te hebben die je er steeds op kan wijzen.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 12:46

ik heb gisteren en vandaag gereden het ging super goed ik heb geen foto's gemaakt maar ik heb heel erg op mijn houding gelet en het gaat al stukken beter straks ga ik nog een keer rijden want heb proefles op manege van loon!!
bedankt iedereen ik zal zo snel mogelijk nieuwe foto's maken van het resultaat!!

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 16:55

AnneMaaike17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 00:27

je kan je beugels aan je singel vastmaken, heel gemeen voor je zelf want het gaat pijn doen:O maar ik hielp een meisje die ook altijd met tenen naar buiten zat (zij bewoog ook teveel methaar been) maar geef je zelf 5 cm bewegingsruimte. Wel zwaar hoor, concequent blijven!! maar ja wie mooi wil leren paardrijden.. Lachen

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 01:07

AnneMaaike17 schreef:
je kan je beugels aan je singel vastmaken, heel gemeen voor je zelf want het gaat pijn doen:O maar ik hielp een meisje die ook altijd met tenen naar buiten zat (zij bewoog ook teveel methaar been) maar geef je zelf 5 cm bewegingsruimte. Wel zwaar hoor, concequent blijven!! maar ja wie mooi wil leren paardrijden.. Lachen

Hier ben ik wel nieuwsgierig naar, hoe doe je dat en waarmee? Heb je misschien een duidelijke foto ervan? Bloos

AnneMaaike17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 01:09

nee sorry, geen fotos:O maar je kan gewoon een stro touwtje of dergelijke pakken Lachen je kan eerst ook gewoon een kwartiertje zo rijden en dan steeds opbouwen want je krijgt echt pijn op een gegeven moment;)

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 01:11

En dan gewoon door de singel heen? Gaat dat niet schuren? En ongeveer 5 cm? Ik ga het zeker is proberen, opbouwend dan. Vind het echt een hele slimme tip van jouw! Haha!

AnneMaaike17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 01:16

ja kan gewoon om de singel heen, je moet er inderdaad wel op letten of het niet gaat schuren!! en als het gaat schuren, kan je er beter iets zachts voor doen een handoek ofzo;) vaatdoekje of theedoek is denk ik beter (A)

Veel sterkte!!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 02:00

AnneMaaike17 schreef:
ja kan gewoon om de singel heen, je moet er inderdaad wel op letten of het niet gaat schuren!! en als het gaat schuren, kan je er beter iets zachts voor doen een handoek ofzo;) vaatdoekje of theedoek is denk ik beter (A)

Veel sterkte!!

Deze tip ga ik ook gebruiken !

montyjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 07:57

Op de laatste foto’s zit je met je armen gestrekt en met je tenen in de beugels.
Ga eens met je voeten verder in de beugels, minimaal met de bal van je voet, misschien om te wennen je beugels een gaatje korter en je onder benen naar achteren, je handen wat hoger net voor je zadel en boven de manen, worden je schouders ook losser van en kun je je rug ook meer ontspannen, denk niet hij moet in de krul lopen wand dat komt vanzelf als de pony lekker door loopt en aangespannen ontspannen voorwaarts gaat.
Aan de teugel lopen doet hij dan wel, alleen geeft hij niet na, dat komt later wel als jij recht op zit en voorwaarts rijd, na laten geven aan de teugel (wat vaak zo word genoemd) via aandrijven binnen been en opvangen buiten teugel.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 08:14

_helga_ schreef:
ik ben meer bezig dat het paard mooi loopt dan dat ik zelf aan me houding denk Bloos

helaas voor jou loopt je paard doordoor niet in de juiste houding en werk je je paard juist tegen.
Om je paard "mooi" te laten lopen, zet je je handen laag en vast en daardoor kan hij nooit correct aan de teugel lopen. Het belangrijkste is om los te laten aan de voorkant en mee te gaan met de beweging. Een correcte aanleuning is heel erg licht en kun je gewoon je handen "hoog" houden....

Ik hoop dat je nu begrijpt dat je niet correct van achter naar voren rijdt.
Om dat weer af te leren is erg moeilijk. Neem aub les, daar zal je paard zó blij mee zijn

succes!