Paard komt niet terug tussen de sprong !!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

modansa

Re: Paard komt niet terug tussen de sprong !!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-08 14:18

Nee ik heb mijn lieve knolletje pas 2 maanden
En bij de oude eigenaars heeft ze een jaar stil gestaan. ik moet haar dus aan de gang houden overgangen rijden en geen zelde lijnen rijden ???

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 14:21

modansa schreef:
Nee ik heb mijn lieve knolletje pas 2 maanden
En bij de oude eigenaars heeft ze een jaar stil gestaan. ik moet haar dus aan de gang houden overgangen rijden en geen zelde lijnen rijden ???

Nou dan is er dus helemaal niks aan de hand! Jullie moeten elkaar nog leren kennen en elkaar leren vertrouwen! Zowel het paard jou als andersom! Door voor veel afwisseling te zorgen zal je paard op jou moeten letten! Ga elkaar gewoon ontdekken! Gewoon een beetje spelen! Rij je ook weleens buiten? Probeer daar ook eens te schakelen..speel met je paard, leer hem vertrouwen!! Komt vast goed!

modansa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-08 14:28

Jeanine84

Ja we rijden best vaak buiten zeker 1 x in de week
En gaat ook best goed hoor, maar ik wil gewoon heel graag met haar gaan springen Haha!
En dat racen tussen door maakt me toch wel onzeker ( ben er al een paar keer hard afgedonderd) Ik heb gister een nieuw bit gekocht om te kijken of het beter gaat. ze ging namelijk met de dresuur op het bit hangen. ik heb nu een zachter bit en heb besloten dat we helemaal opnieuw beginnen gewoon eerst een goed gevoel en dan pas springen. ik denk dat een beetje een combi is van zij hard gaan en ik terug rijden. Hopelijk kan ik over een paar weeken een topic plaatsen dat het super goed gaat Clown

iedereen bedank voor de tips en meningen

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 14:29

Mijn paard deed dit ook, is er nu helemaal uit, wat voor mij heel goed werkt was om in het losrijden al heel veel te schakelen en overgangen te maken, zorgen dat die goed aan de hulpen staat en vooral reageert op t terugkomen.

vervolgens zet je een lijntje eerst een kruisje met grondbalk ervoor en een meter of 16 verderop een paar drafbalkjes, je neemt t kruisje vanuit een rustige draf, na de sprong van je dr op en draaft over de balkjes heen , dramt ze door halthouden en achterwaarts en daarna over de balkjes heen.

Gaat dit in draf goed, dan maak je dr een stijltje van, haalt de balk ervoor weg of doet het vanuit galop.

Kun je dit vanuit galop, zet je 2 hindernissen neer en rijdt op dezelfde manier in, blijven wachten (gaat ze hard volte indraaien) en rustig naar de 2e sprong.

als ze hierin ook rustig blijft proberen te schakelen tussen de 2 hindernisjes, pasje meer, pasje minder en hierbij ook zelf weer zorgen voor de tempocontrole.

door zelf heel consequent te zijn en dit soort oefeningen onder begeleiding toe te passen moet het op te lossen zijn.