wat moet ik doen? rugproblemen, inruilen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ir111

Re: wat moet ik doen? rugproblemen, inruilen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 20:32

denice schreef:
ze heeft pijn. Dit is niet mijn manier van rijden, maar iets van een overgevoeligheid ofzo.. vermoed ik.

Prima toch, ik draag alleen wat aan en wil jou dat zeker niet opdringen. Lachen

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 20:34

Klara16 schreef:
Citaat:
@ TS: er zijn mensen die door hun manier van rijden wat te veranderen juist het probleem oplossen en fijn kunnen rijden. Als je daar geen interesse in hebt heb ik daar respect voor, ieder moet kiezen wat voor hem/haar het beste is. Lachen

Hoe kan je dit zeggen zonder te weten wat er precies mis is met het paard?

Ik zeg helemaal niets over dit paard. Mijn post is algemeen bedoeld.

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 20:35

TS, je kan 2 kanten uit:

- ofwel breng je het paard terug nu het nog onder de 'garantie' valt

- ofwel begin je een zoektocht naar het probleem (met alle kosten vandien) en probeer je het op te lossen, met opnieuw alle kosten vandien en bovendien het risico dat het niet opgelost kan worden...

Je moet zelf kijken wat je doet.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-08 20:41

Klara16 schreef:
TS, je kan 2 kanten uit:

- ofwel breng je het paard terug nu het nog onder de 'garantie' valt

- ofwel begin je een zoektocht naar het probleem (met alle kosten vandien) en probeer je het op te lossen, met opnieuw alle kosten vandien en bovendien het risico dat het niet opgelost kan worden...

Je moet zelf kijken wat je doet.

dit is inderdaad helemaal waar en objectief bekeken.

Ik heb al ruim duizend euro aan onderzoeken gedaan. Weken niet gereden en nog meer zooi. Hier heb ik haar niet voor gekocht.

Als ik niet aan de band denk die ik heb met het paard, is dit het beste.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 20:45

Als ik haar zou hebben zou ik zelf opzoek gaan naar de oorzaak. Ik hecht snel aan dieren en als het een lief beest is zou ik haar niet terug kunnen doen. Maar je moet bepalen wat jou meer waard is en wat je wil investeren.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-08 20:49

het is een paard met potentie en een goede stamboom..

maar nu ook een paard met een medisch probleem die echt al een tijd duurt nu..
ik ga eerst bij de handelaar informeren. Ik ga voorstellen nog een keer een andere fysio erbij te halen. Mocht dit ook geen resultaat geven, terugbrengen.

Wil hij haar meteen terug, ook prima..

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 21:18

Verspil maar geen tijd meer!
Als de zes maanden om zijn zit je ermee.
Als hij bij de handelaar al bokte zal hij toe al last gehad hebben. Dat ze hem bij het voorrijden zo opgericht reden, was niet de oorzaak van het bokken. Dat deden ze juist zodathij niet kon bokken.

Als jij voor jezelf beslist hebt dat je niet zit te wachten op een paard waar iets aan mankeert moet je handelen. Want hem achteraf aan iemand anders voorkopen voor hetzelfde bedrag als wat jij ervoor betaald hebt gaat dus echt niet lukken in dit geval.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-08 22:06

nee inderdaad..

toch echt actie ondernemen. Ik bel hem morgen op, eerst vriendschappelijk overleggen en vragen naar de mogelijkheden. Ik ken meerdere mensen die bij hem paarden gekocht hebben. ze zeggen allemaal dat hij makkelijk is met terugnemen... of dat een goed teken is laat ik even terzijde

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 06:22

Ik zou zelf echt voor een paar rontgenfoto's gaan. Voordeel is dan dat je precies weet wat je hebt en als daar echt een probleem zit je ook kunt spreken van een aantoonbaar verborgen gebrek waardoor je niet meer vast komt te zitten aan inruilen bij de handelaar maar gewoon recht hebt op je geld terug.

Clyde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 06:32

Hallo,

Ik heb zelf een paard met rugproblemen. Ik heb hem nu al twee en een half jaar. Hij gaat bij mij nooit meer weg omdat ik nu helemaal aan hem ben gehecht. Daarbij is hij onverkoopbaar, hij is ook nog eens zo goed als blind geworden. Ik laat geregeld een osteopate naar zijn rug kijken en tot nu toe loste dat de problemen op. Alleen de laatste keer wilde het niet meer zo goed, dus worstel ik nog even door.
Ik wil hiermee zeggen dat je beter nu je paard kunt proberen terug te brengen voordat je ook zo'n band met je paard hebt.
Dan blijf je net als ik worstelen met dit probleem en echt leuk is dat niet. Dus ik zou in ieder geval contact opnemen met de handelaar. Succes

Kingsley2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 10:54

Ik zou proberen de eigenaar op te sporen je verhaal vertellen de rekeningen laten zien als hij daarom vraagt. En als jij gek bent op dit paard zou ik zeker rontgenfoto's laten maken, en misschien als het lukt op kosten van de oude eigenaar.
Als hij hem terug koopt zit hij met het zelfde probleem en moet hij zelf ook het paard laten onderzoeken voor hij het weer verkoopt dus gaat het hem ook geld kosten. als hij het niet doet en hij verkoopt hem zo door komt hij er toch weer met het zelfde probleem te zitten want die eigenaar komt vast ook met het zelfde probleem te zitten.

dus kan je beter vragen of hij de foto's wil vergoeden misschien kan het paard op zijn kosten weer gezond worden hij hoeft geen nieuwe koper te zoeken. en jij hebt misschien uiteindelijk een fijn paard.

als het echt zo'n eerlijke handelaar is zou ik hem dat zeker voorleggen. Dat als hij hem terug zou nemen dat hij ook met die kosten zit. Maar het paard dan geen nieuwe baas heeft en nu wel.

Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Knipoog

succes

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 10:56

Ik vrees dat er geen tijd is voor foto's, overleg etc..
Dit moet deze week nog geregeld worden, want dan zijn de 6 maanden voorbij!

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 11:03

Inderdaad.
Het klinkt heel cru, maar de TS heeft een paard gekocht dat wat mankeert.
Omdat ze het bij een erkend handelaar gedaan heeft heeft ze het geluk dat ze 6 maanden 'garantie' krijgt. Bij een particulier had ze gewoon pech gehad.

Als nu de mogelijkheid bestaat dat ze het paard gewoon terugbrengt is het toch te gek als ze daar geen gebruik van maakt? Zeker als ze zelf zegt dat ze nog niet zo'n band met het dier heeft.

Kingsley2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 11:10

Tijd voor foto's is er altijd als ze eerst de oude eigenaar beld en daar mee praat dan kunnen er foto's worden gemaakt. wil hij niet voor de kosten opdraaien dan is het aan haar de keuze of ze het paard houd en zelf voor foto's kiest.
Maar dan heeft ze geen zekerheid of het goed komt met het paard je hoopt altijd van wel en misschien met behulp van een osteopaat als ze wat gevonden hebben. Maar dan hoop ik ook voor haar dat ze goed verzekerd is voor ziekte kosten anders gaat het je heel veel geld kosten.

En als ze echt met dit paard verder wil kan ze morgen nog foto's laten maken je belt de DA op en je maakt een afspraak voor morgen. Of je beld nu eerst de oude eigenaar en daarna gelijk de DA waar een wil is, is een weg. Knipoog

Liezel1 schreef:
Ik vrees dat er geen tijd is voor foto's, overleg etc..
Dit moet deze week nog geregeld worden, want dan zijn de 6 maanden voorbij!

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 11:12

Een telefoongesprek is niet genoeg. Zorg dat je zwart op wit op papier hebt staan dat het optreden van het gebrek en het op de hoogte brengen van de verkoper gebeurd zijn voor de 6 maanden om waren.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-08 11:23

ik heb wel degelijk een band met het paard, maar kan ook naar de feiten kijken en naar wat ik wil. Vanmidda ga ik bellen, dan heb ik er tijd voor.

Kingsley2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 11:27

denice schreef:
ik heb wel degelijk een band met het paard, maar kan ook naar de feiten kijken en naar wat ik wil. Vanmidda ga ik bellen, dan heb ik er tijd voor.

Nou succes schrijf op wat je wil zeggen tegen hem dan vergeet je geen dingen. Maak desnoods een afspraak met hem dat hij komt kijken vandaag of morgen. Ik zou hem een voorstel doen kijken hoe hij daar op reageert jij bent geke op dit paard en jij weet wat je zelf wil met het paard. Ik hoop dat jullie eruit komen. Knipoog

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-08 15:35

ik heb gebeld naar iemand anders, ik kon zijn nummer nergens vinden. Ik heb de man gebeld die zijn paarden voor hem vervoert, bij dezelfde man heb ik jaren paarden gereden.

hij zegt: het komt wel goed, ik bel hem zometeen en heb het erover met hem. Morgen moet ik terugbellen en krijg ik zijn nummer. De man is wel verhuisd.

Hij zei ook: je moet misschien geduld hebben, ik wil nu dat je wat goeds krijgt. Maar eerst wil ik zwart op wit dat ik mijn paard kan inruilen en er een ander voor terug krijg. Dat ga ik morgen zien te regelen..

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 15:48

Je moet ervoor zorgen dat je op papier hebt staan dat het binnen temijn van 6 maanden opgemerkt is. Je kan hem het beste zo snel mogelijk een brief sturen, misscien aangetekend.

Laat je DA een attest maken op datum.
En google de naam van die man of zet desnoods een oproep hier op bokt om hem te vinden.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-08 15:51

ik krijg morgen zijn nummer. het gaat verder goed geregeld worden, daar vertrouw ik op.

lindahurby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 15:32

Katja schreef:
Ik zou persoonlijk rugfoto's laten maken om te kijken of daar een aanwijsbare oorzaak is.

ja dat zou ik ook doen

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 15:51

en al gebeld?

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 15:57

ik mis in dit verhaal de zorg verder voor het paard, voor denice al naar genoeg de ellende die je hebt meegemaakt met dit paard, maar als dat paard morgen terugkan en dan... mag een ander het verder uitzoeken, ik neem aan dat de handelaar er ook niets aan doet maar gewoon weer verkoopt zoals vorige x aan denice ?

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 16:08

garny95 schreef:
ik mis in dit verhaal de zorg verder voor het paard, voor denice al naar genoeg de ellende die je hebt meegemaakt met dit paard, maar als dat paard morgen terugkan en dan... mag een ander het verder uitzoeken, ik neem aan dat de handelaar er ook niets aan doet maar gewoon weer verkoopt zoals vorige x aan denice ?

Tja, in een ideale wereld met onbeperkte hoeveelheden geld en ruimte ter beschikking zou de TS zich met liefde over dit dier kunnen ontfermen.
In een ideale wereld zou die handelaar dit paard ook niet verkocht hebben aan een nietsvermoedende klant...

Ik vind niet dat het aan de TS is om op te draaien voor het gebrek aan beroepsethiek van die handelaar. Ze heeft de volle mep betaald voor dit dier en ze heeft dus recht op een bruikbaar rijpaard. Verder is het het probleem van de handelaar.

Als mensen die een slecht paard verkocht krijgen er allemaal voor kiezen om het dier gewoon terug te brengen ipv voor de kosten op te draaien leren zulke handelaars vanzelf dat ze ze beter niet in de verkoop zetten...

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 16:15

En al wat gehoord?