Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
midgie schreef:Okee, maar waarom duwt een paard zijn tong tegen het bit??
En hoe komt hij zo paars, vaak heeft dat ook echt met de ruiterhand te maken lijkt me, het paard kan niets anders doen en probeert die druk weg te krijgen, we hebben de TS niet zien rijden natuurlijk, denk dat de fout grotendeels eigenlijk ook daar kan liggen, veel mensen willen dat niet horen, maar vaak is het toch echt de oplossing om naar je eigen rijtechniek te kijken en aan te passen.
polly2 schreef:Hoeft niet de ruiterhand te zijn. Kan ook een lichamelijk ongemak zijn. Kan zelfs een lichamelijk ongemak vanuit het verleden zijn, waardoor de gewoonte ingeslepen is. Dus....ongemak is allang weg...gewoonte van tong duwen is er nog wel...zoals ik in een eerdere reactie van mij beschreef..
midgie schreef:Z2 + 60 zegt mij niet zo heel veel.
Juist een Z2 ruiter moet weten dat je bij een paarse tong er iets niets juist en zou ook de oorzaak moeten kunnen vinden en niet de oplossing op bokt zoeken.
Er zijn heel veel Z ruiters die wel met veel druk rijden, dus ja dat kunnen we vanuit hier niet beoordelen.
@Polly , te weining zuurstof kan ook vanaf de ruiterhand komen , maar je hebt een goed punt van die zuurstof, maar dat moet je ook horen rn zien met rijden , te grote neusgaten enz
DE TS heeft het paard al 8 jaar en kent het zegt ze door en door, dus kan het geen fout uit het verlden zijn en als dat wel zo is dan moet het al 8 jaar fout gaan toch??
En heolang heeft dit paard het al , dat is niet duidelijk, misschien al veel langer maar nu pas opgemerkt, want je kijkt niet altijd in d epaarden mond na het rijden toch??
Maar het komt in elk geval door iets, je tong word niet zomaar paars, of te veel druk, of te weinig zuurstof, dan zou de optie bitloos wel eens een uitdaging kunnen zijn, om te kijken of je paard dan ook paars aanloopt??
Ik ben ook maar aan het meedenken hoe of wat,maar dat het niet fijn voor het paard is moet duidelijk zijn, en ik zou niet meer rijden met S&T voor ik de oorzaak gevonden heb, want denk dat het geen fijn gevoel is voor je paard.

midgie schreef:Z2 + 60 zegt mij niet zo heel veel.
Juist een Z2 ruiter moet weten dat je bij een paarse tong er iets niets juist en zou ook de oorzaak moeten kunnen vinden en niet de oplossing op bokt zoeken.
Er zijn heel veel Z ruiters die wel met veel druk rijden, dus ja dat kunnen we vanuit hier niet beoordelen.
superwoman schreef:midgie schreef:Z2 + 60 zegt mij niet zo heel veel.
hmm sorry midge, maar steeds "proef" ik een oordeel in jouw berichten, terwijl jij zelf óók nog niet alle ervaringen heb. Vind dat een beetje kort door de bocht. Misschien kun je meer leren als je er meer open voor staat.
Ik snap niet waarom het verkeerd zou zijn om op bokt een vraag neer te zetten, ér zijn immers veel mensen met veel ervaringen die je kunt uitwisselen.
midgie schreef:Je hebt ook geen ervaring met S&T, dus misschien is het toch jou hand die er nog niet aan toe is??
Kan allemaal toch??
midgie schreef:Ik veroordeel niemand, maar zeg dat het mij niet veel zegt als je Z2 rijd, maar [knip].
midgie schreef:Ik zeg dat je wel enig idee zou moeten hebben in welke hoek je het zou moeten zoeken, het probleem is de S&T toch??
ladyenpippi schreef:Ik ga morgen de tandarts bellen en vragen of hij nog een keer wil langs komen, denk dat we nu een andere tandarts laten komen! Mijn paard moet voor de vakantie nog onder het mes dus wil ik met hem ook even naar de fysio!
ladyenpippi schreef:Superwoman: Bedankt voor je reactie! Tja daar heb je wel gelijk in! Bitloos begin je natuurlijk niet zomaar mee!
superwoman schreef:ladyenpippi schreef:Ik ga morgen de tandarts bellen en vragen of hij nog een keer wil langs komen, denk dat we nu een andere tandarts laten komen! Mijn paard moet voor de vakantie nog onder het mes dus wil ik met hem ook even naar de fysio!
verstandig, je weet maar nooit.
Verder lijkt mij met bitloos aanklooien ook geen oplossing. Zoek dan op z'n minst iemand met zo'n (goed) hoofdstel en ervaring die jouw even kan helpen. Misschien dat je toch iets tegen komt en andsers heb je dat iig geprobeerd