Buitenbeen in de galop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jose_Bb

Re: Buitenbeen in de galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 17:53

ik doe met aanspringen met het buitenbeen naar achteren en als hij is aangesprongen het ben weer gewoon op de plek en als je bang bent dat hij eruit valt drijf ik hem gewoon, maar als hij er echt is uitgevallen wel weer je been naar achteren

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 19:45

Jose_Bb schreef:
ik doe met aanspringen met het buitenbeen naar achteren en als hij is aangesprongen het ben weer gewoon op de plek en als je bang bent dat hij eruit valt drijf ik hem gewoon, maar als hij er echt is uitgevallen wel weer je been naar achteren

Als ik jury was bij jouw wedstrijd en jij zou je buitenbeen neit naar achteren houden in galop zou ik dat als een fout berekenen. Je meot altijd je buitenbeen naar achteren houden en dan op die plek. Zo houd jij je paard in galop. En ik vind eht dan ook wel logisch dat hij terug kan vallen omdat je je buitenbeen neit naar achteren houd.En houd altijd sprong in de galop. En rustige galop zonder sprong is geen goede galop. Het paard meot in galop als het ware kunnen zitten hoeft neit letterlijk maar het paard gaat door zijn achterbenen zitten bij eht aanspr9ngen en het terug nemen endoor sprong te houden hou je hem zittende.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 19:46

wijs eens aan waar dat staat? Ik houd mijn been er echt niet bij om hem in galop te houden, dat mag hij zelf doen. En je been verplicht naar achteren omdat de jury anders een fout aanrekent is helemaal je reinste flauwekul.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 18-05-08 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 19:48

Haha, dan had ik dat vast wel eens op mijn staartje gezien! Nog nooit meegemaakt ROFL

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 19:49

Suusje92 schreef:
Jose_Bb schreef:

Als ik jury was bij jouw wedstrijd en jij zou je buitenbeen neit naar achteren houden in galop zou ik dat als een fout berekenen. Je meot altijd je buitenbeen naar achteren houden en dan op die plek. Zo houd jij je paard in galop. En ik vind eht dan ook wel logisch dat hij terug kan vallen omdat je je buitenbeen neit naar achteren houd.En houd altijd sprong in de galop. En rustige galop zonder sprong is geen goede galop. Het paard meot in galop als het ware kunnen zitten hoeft neit letterlijk maar het paard gaat door zijn achterbenen zitten bij eht aanspr9ngen en het terug nemen endoor sprong te houden hou je hem zittende.

Valt niet mee om je tekst te ontcijferen, maar wat ik wervan begrijp is onzin.
Je krijgt van geen 1 jury minder punten als je je buitenbeen weer op zijn plaats legt.

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 19:51

[/quote]

Als ik jury was bij jouw wedstrijd en jij zou je buitenbeen neit naar achteren houden in galop zou ik dat als een fout berekenen. Je meot altijd je buitenbeen naar achteren houden en dan op die plek. Zo houd jij je paard in galop. En ik vind eht dan ook wel logisch dat hij terug kan vallen omdat je je buitenbeen neit naar achteren houd.En houd altijd sprong in de galop. En rustige galop zonder sprong is geen goede galop. Het paard meot in galop als het ware kunnen zitten hoeft neit letterlijk maar het paard gaat door zijn achterbenen zitten bij eht aanspr9ngen en het terug nemen endoor sprong te houden hou je hem zittende.[/quote]
Valt niet mee om je tekst te ontcijferen, maar wat ik wervan begrijp is onzin.
Je krijgt van geen 1 jury minder punten als je je buitenbeen weer op zijn plaats legt.[/quote]

Nou wat een kritiek, maar tja dat heb je met discussie's

Mij is altijd geleerd je buitenbeen naar achteren houden en daar houden. Ik merk wel dat als ik dat neit doe en hem toch aandrijf dat hij terugvalt en als ik mijn buitenbeen eraan hou en neit drijf blijft hij netjes in galop.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 19:54

het kan best dat je dat zo geleerd hebt (dan nog ben ik het er niet mee eens), maar dan meteen gaan roepen dat je dat als jury als een fout zou aanrekenen is raar. Zo werkt jurering nl niet.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 18-05-08 20:00, in het totaal 1 keer bewerkt

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 19:55

Lielle schreef:
het kan bets dat je dat zo geleerd hebt (dan nog ben ik het er niet mee eens), maar dan meteen gaan roepen dat je dat als jury als een fout zou aanrekenen is raar. Zo werkt jurering nl niet.

idem!

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 19:56

@Suusje.... en hoe zou een jury dat dan moeten zien als je met je paardje op je zit aanspringt en niks met je benen doet? Ook maar afstraffen? Al leer ik mijn pony aanspringen als ik een boer laat bij wijze van spreke Tong uitsteken, dat moet niet uitmaken Knipoog (al moet een jury dat niet zien als stemhulpen Tong uitsteken)
... onzin dus

Overigens vind ik het ook flauwekul dat je je buitenbeen naar achteren moet houden om in de galop te blijven. Mijn pony moet echt op zijn eigen benen galoperen hoor en in galop blijven tenzij ik iets anders vraag Knipoog en niet omdat ik mijn galopaanspringhulp (zogezegd) weghaal! Als jij je buitenbeen naar achteren zou blijven houden, dan zou je paard als het goed is zijn kont naar binnen steken, tenminste dat zou mijn pony doen Ja

Overigens kan het best zo zijn dat je jouw paardje dit zo aanleert, maar dat wil niet zeggen dat dat dan maar de norm is Lachen. Stel je 'trekt' aan de teugels (even hard gezegd) om te gaan stappen vanuit de draf, dan haal je de 'drijvende' hulp toch ook weg als je het gewenste resultaat krijgt? Je blijft toch ook niet 'doortrekken'? Zo zie ik het namelijk een beetje zoals jij het beschrijft. Gaat je paardje in galop, dan haal je de aanspringhulp weg en ga je over tot behouden van de galop en dat is IMO iets anders dan een aanspringhulp in galop! Overigens kan het goed dat het jou zo is aangeleerd, maar nogmaals, dat moet niet de norm zijn!

Whisper79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 21:12

absque_dubio schreef:
Ik doe ook mn buitenbeen naar achteren. Ik snap het nog niet helemaal op dat zit-gedeelte, iemand een paard waarop ik het kan leren voelen? Vork

Dat lijkt me ook wel eens makkelijk om het op een paard te oefenen die het al kan, ik moet na een aantal jaar weer op nieuw leren rijden en vooral de zit, valt niet mee maar ik kom er wel Lachen

fjordpower1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 21:49

hey
ik doe altijd mijn buitenbeen naar achteren om aan te springen en als die dan gallopeert doe ik mijn buitenbeen gewoon weer bij de singel. als men pony dan bijna in de draf terug valt dan geef ik gewoon benen en als ie daar niet op reageert dan geef ik benen met mijn buitenbeen naar achter en dan versnelt die wel terug.dus soms lukt het gwn niet om in die galop men paart vlot te houden met gwn benen geven dat ik dan benen moet geven met men buitenbeen naar achteren. Knipoog
ik hoop dat het lukt en dat mijn uitleg een beetje duidelijk is Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 21:51

Lielle schreef:
ik spring aan op buitenbeen, dat gaat een fractie naar achter en daarna ligt dat weer gewoon op zijn plek. Maar het is een samenspel van hand, been en zit en ik heb ook nooit verwarring met travers eerlijk gezegd.

idem dito Lachen

makkelijk typen zo Tong uitsteken

En naar achteren blijven houden voor sprong enzo?
Hij heeft geleerd dat er pas wat anders mag als ik het zeg...niet omdat hij lam niet meer wil Lachen