Tenen steken uit; wie heeft de oplossing?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

StableEnable

Re: Tenen steken uit; wie heeft de oplossing?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 23:14

Ben benieuwd!! Holle rug zul je niet zomaar kunnen veranderen, misschien wel helemaal niet. maar overal waar je scheefheid of storing tegenkomt de storing eerst eens overdrijven om uit te vinden waarmee (met welke spieren) je dat doet. daar zit de oorzaak én je oplossing. En heel fijn dat je een herhalende instructrice hebt, want dat is belangrijk. vanaf de grond zie je meer en herhaling leidt tot je iets eigen maken. komt helemaal goed hoor!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 00:39

Scheef ben ik idd ook No Cheer Het gaat gelukkig steed beter om mijn onderrug te ontspannen en meer "onderuit" te zitten Lachen

_sammer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 17:27

wat mij vroeger hielp dat als ik op de fiets zat mijn paardrijhouding aannemen en dan ook je voeten naar binenn draaien. op een gegeven moment als het op de fiets automatisch gaat zal het op je paard ook beter gaan. succes ermee in ieder geval

_sannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 19:26

Ik zou er iemand bijnemen die dan continue wat zegt als je weer je tenen naar buiten steekt..
Zo heb ik het tenminste geleerd, toen werd het bij my automatisme!

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 22:10

je hebt van die schuine beugel blokjes, dan zit de hoge kant officieel aan de buiten kant van de beugel,als je het blokje omdraait en de hoge kant aan de binnen kant zit doe je automatische je tenen meer naar binnen!!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 22:22

doerakje schreef:
je hebt van die schuine beugel blokjes, dan zit de hoge kant officieel aan de buiten kant van de beugel,als je het blokje omdraait en de hoge kant aan de binnen kant zit doe je automatische je tenen meer naar binnen!!

Die haat ik, krijg er pijn van in mijn voeten. Gisteren heb ik er extra op gelet, het helpt idd om je knieen aan te leggen. Als die naar voren steken ipv naar opzij zien mijn voeten er ineens een stuk minder idioot uit Haha!

AlaskaFries

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 22:56

Voor de keren dat je alleen rijdt (en er dus niemand aanwijzingen kan geven vanaf de grond) is het wel handig om te voelen of je goed zit. Bij de Paardendrogist hebben ze hier speciale bandjes voor, je maakt ze vast aan de singel en aan de stijgbeugel, als er teveel druk op komt te staan gaat de 'veiligheidssluiting' (van klitteband) los en loop je geen risico.

Jose_Bb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 06:48

Charlottte schreef:
Shauni schreef:
Je beugels vastmaken aan de singel, na een tijdje gaat het vanzelf.

dit lijkt mij wel een gevaarktlijk idee..

inderdaad zo doe je dat toch niet als je er dan afvalt dan blijf je ook nog hangen ook

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 06:52

dan moet je veiligheids beugels gebruiken dan kun je niet blijven hangen

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-08 14:13

Charlottte schreef:
Shauni schreef:
Je beugels vastmaken aan de singel, na een tijdje gaat het vanzelf.

dit lijkt mij wel een gevaarktlijk idee..

en los daarvan kun je ook niet aan je paard rijden als je bijv 8terhand wilt begrenzen e.d.