Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
elsie1 schreef:Alexiisx schreef:Dan moet jij meer druk zetten op je andere teugel.
De kant waar je paard vastneemt, moet jij loslaten. (dmv aaitje over de hals)
En natuurlijk niet vergeten te drijven! Alles moet van achteraan komen.
Als ze dan nog niet wil loslaten dan raad ik je aan om veel stellingen te gaan rijden. En zoals gezegd kan je eens proberen op een volte en af en toe een beetje spelen en drijven. Meestal werkt de eerste methode handiger, maar je zou ze beide eens moeten uitproberen. Het een paard is het ander niet.
Alvast veel succes.
Het moet langs achteren komen ja maar door te drijven met je benen en los te laten op je binnenhand kom je er niet.
Je buitenhand moet op zo'n momenten ophoudingen maken telkens je binnenbeen gebruikt en ook een tik op de achterhand van de zweep kan wonderen doen. Als je dit allemaal hebt gedaan werk dan aan de stelling en de nageeflijkheid en wacht niet tot er weer wordt vastgenomen.
Heeft bij mij toch best lang geduurt eer ik dit allemaal door had en vooral de feeling kreeg wat mijn paard nu eigenlijk aant doen is en vooral waarom.
Paarden lopen scheef en nemen daardoor ook vast. Hoe schever het paarden hoe meer ze zullen gaan vast nemen en daar zal je altijd werk aan hebben ook wanneer je denkt dat die los is, je zult er altijd moeten aan werken.
arabier123 schreef:maak hem los op rechts
tolik schreef:probeer eens een postelastiek aan de rechterkant tussen het bit en de teugel te doen.