paard houd vast op rechts

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

moniqueder

Re: paard houd vast op rechts

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 13:26

[/quote]
op jou site kwam ik erachter dat mijn paard dus een linksgebogen paard is. Al die dingen die je noemt wat je dan kunt merken is ook zo..zadel zakt wat naar rechts enzo...maar hoe los je het op..dat is de vraag dan..heb je daar misschien ook tips voor?[/quote]

Het is niet eenvoudig uit te leggen hoe je je paard moet rechtrichten. Daarvoor zul je begeleiding nodig hebben en iemand die weet hoe een paard correct recht te richten.

Belangrijk is dat je leert voelen dat het paard zijn verticale lijn behoudt en dus het gewicht over 4 benen gelijk heeft verdeeld.

Verder is het de bedoeling hem te gymnastiseren en symmetries te maken. Daar zijn oefeningen voor!

AlaskaFries

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 11:01

Ik heb dit probleem ook gehad, mijn merrie was bijna niet meer te rijden. Ze is behandeld door een ostheopaat en daarnaast ben ik veel binnenhoefslag gaan rijden zonder ook maar iets met mijn teugels te doen, puur op benen en zit. Het is nu 100% verbeterd. Ik ben het nu weer aan het opbouwen en ze houdt niet meer vast. Door het rijden op de binnenhoefslag verbetert de balans.

Alexiisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 13:09

elsie1 schreef:
Alexiisx schreef:
Dan moet jij meer druk zetten op je andere teugel.
De kant waar je paard vastneemt, moet jij loslaten. (dmv aaitje over de hals)
En natuurlijk niet vergeten te drijven! Alles moet van achteraan komen.
Als ze dan nog niet wil loslaten dan raad ik je aan om veel stellingen te gaan rijden. En zoals gezegd kan je eens proberen op een volte en af en toe een beetje spelen en drijven. Meestal werkt de eerste methode handiger, maar je zou ze beide eens moeten uitproberen. Het een paard is het ander niet.

Alvast veel succes.

Het moet langs achteren komen ja maar door te drijven met je benen en los te laten op je binnenhand kom je er niet.
Je buitenhand moet op zo'n momenten ophoudingen maken telkens je binnenbeen gebruikt en ook een tik op de achterhand van de zweep kan wonderen doen. Als je dit allemaal hebt gedaan werk dan aan de stelling en de nageeflijkheid en wacht niet tot er weer wordt vastgenomen.

Heeft bij mij toch best lang geduurt eer ik dit allemaal door had en vooral de feeling kreeg wat mijn paard nu eigenlijk aant doen is en vooral waarom.

Paarden lopen scheef en nemen daardoor ook vast. Hoe schever het paarden hoe meer ze zullen gaan vast nemen en daar zal je altijd werk aan hebben ook wanneer je denkt dat die los is, je zult er altijd moeten aan werken.

Kijk, bij mij werkte dat nou eenmaal wel, door vooraan los te laten en been bij te geven. Mijn paard is er iig nu wel vanaf.
Mijn andere paard probeerde het tussendoor (niet constant), en daar heb ik het dan op 'jouw manier' ook opgelost.
Zoals ik al zei, het ene paard is het andere niet. Ze moet gewoon kijken wat voor beide partijen het beste werkt.

arabier123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 13:14

maak hem los op rechts

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-08 13:41

arabier123 schreef:
maak hem los op rechts

ja daar ben ik mee bezig..beetje aparte opmerking...ik vraag daarvoor juist tips

die aai werkte wel...mar dan moet ik dat wel af en toe doen...als ik dat heel vaak doe dan gaat ze me in de mailing nemen en ben ik niet meer aan het rijden
maar van een mengsel vavn al deze tips gaat het nu al de goeie kant op, maar we zijn er nog niet
want nu gaat ze ook steeds wat kantelen..

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 15:35

veel overgangen rijden

tolik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 10:09

probeer eens een postelastiek aan de rechterkant tussen het bit en de teugel te doen.

thijs_dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 10:50

tolick dat kan niet hij moet het wel willen en je kunt hem niet dwingen

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-08 21:13

tolik schreef:
probeer eens een postelastiek aan de rechterkant tussen het bit en de teugel te doen.

mmm beetje aparte manier...ik denk niet dat ik het probleem dan oplos...

phietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 09:10

- contrastellling (linkerhand, rechter stelling vragen schouder naar binnen drukken.)
- contragalop ( als je paard hier aantoe is zeer fijne rechtricht oefening)
- schouderbinnenwaarts..(mits correct gereden ook fijne oefening)

je zelf er van bewust zijn je rechts te ontspannen... neit vast zetten..en geduld hebben vooral neit trekken.