aan de hand van de antwoorden denk ik ook dat je paard last kan hebben van hooikoorts(pollenallergie) of last van een bepaalde stand van de zon waardoor ze jeuk aan de neus krijgen en gaan proesten.
laat je paard goed nakijken door een veearts. de neus,oren,kiezen,rug, je zadel en hoofdstel ook goed nakijken of het wel past en je dier misschien gaat schudden door zweet wat irriteerd op bepaalde plekken.
ook heel kritisch kijken naar je eigen rijstijl!! misschien zet je op 1 kant wat vast met je houding en gaat het daarom schuuden. maar ik zou zeker de veearts gaan vragen
Maar het is toch helemaal niet zeker dat het het Headshaking syndrom is...daar zou een veearts toch naar moeten kijken lijkt mij?
maar het zou bijvoorbeeld ook kunnen komen doordat je net iets teveel hand gebruikt, zeker als het een jong paard is, of het ligt aan hoe hij zadelmak is gemaakt.
ik denk ook dat je paardje een vorm van het headsheaking syndrome heeft.. er is een centraal topic over waar je je vragen kwijt kunt. overigens een pollen netje van 10, 15 euro? waar heb je die gekocht? bij de paardendrogist zijn ze 50 euro. en aangezien mijn pony soms schudt door mugjes die tegen der neus aan vliegen, is een pollennetje misschien ook een oplossing.
Ja, 9,95 exclusief, maar dat lijkt me beter dan 49.,95 exclusief
Ik heb nu een Netje bestelt. en deze kan je een week testen en daarna moet je bepalen als je hem wilt houden, als je dat wilt trekken ze het bedrag van de aankoop van het testnetje van de orginele prijs af.
Ik denk ook dat dit ligt aan de Pollen, en is dus inderdaad heel simpel op te lossen met zo'n netje.
Kwam hier ook een opmerking voorbij over longeren met bijzet. Dit kan natuurlijk wel helpen, maar dan ben ik bang dat je de pony snel te "strak" vast zet, en het onder het zadel nog weinig nut heeft.