voorwaarts zonder zweep

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xannemijn

Re: voorwaarts zonder zweep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 08:42

ik heb het ook een beetje , maar als ik losgereden heb dan doet die het niet meer..

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 15:53

eerst hem de angst van de zweep afhelpen

upperlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 13:30

probeer het eens met tactmatish drijven. Daar reageren 9 van de 10 paarden erhg goed op. Weet je wat dat is? En verder om de paar passen: stap...draf...stap...draf....stap...galop....halt....draf....enz.enz

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 13:33

Vaker met zweep rijden ben ik het dus niet mee eens.. Je kunt ntuurlijk net zolang doorgaan tot dat je je paard zo bot heb dat die nergens meer op reageert..
Je kunt ook gwn de strijd aangaan.. Heel licht drijven, reageert ie niet meteen stilzetten.. Gewoon heel licht blijven drijven NIET gaan schoppen het heeft totaal geen nut en het gat van kwaad tot erger.
Je moet er gewoon een wedstrijdje van maken, en uiteraard belonen als je hem zo ver heb dat hij meteen reageert.. het helpt egt geloof me, ik heb een dikkiedik van een haf, en die heb ik nu zover dat ze vanuit stilstand in de galop zit!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 14:08

AnoukSem schreef:
moeilijk hoor, heb het bij mijn paardje wel eens opgelost door het wel met de zweep te doen, en m dan bij mijn been te leggen als ze daar niet op reageerde. Zij had ook angst voor de zweep. Op een gegeven moment werd ze wel beter aan het been.

Zo stond ik zondag ook in de bak Nagelbijten / Gniffelen Paard en zweep gaat niet samen. Maar ze stond wel regelmatig stil en reageerde toen nergens meer op.