Paard verpest????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wendyoost

Re: Paard verpest????

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 21:05

heel sneu voor jouw en je paardje ik hoop dat het weer helemaal goedkomt en als je haar laat behandelen door dit gedrag mag dat kind dat het verpest heeft het wel betalen!

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 22:48

Een keertje wat flinker inwerken met de hand moet best kunnen... maar als je paard echt een bloeduitstorting had in de mond vind ik dat toch echt niet meer normaal
Het enige excuus om zo hard te trekken is als je in volle galop op een drukke weg aan vliegt ofzo.

Je lost dit zeker niet op met nog meer rukken en plukken. Rijd hem goed voorwaarts tegen een zachte en nageeflijke hand, en hou dat vol. Desnoods in het bos als dat beter gaat.

Succes.

En geef dat meisje het nummer van een goede manege, kan ze daar de basis eens wat oppoetsen.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 08:29

crossmonster schreef:
Zegt weer genoeg over het niveau van de instanties waar tegenwoordig instructeurspapiertje word gehaald Lips are sealed

De osteopaten,fysio etc etc zijn er mooi goed mee dat in nederland zo word geleerd les te geven Lips are sealed

Blij dat ik het nog wel op de normale , ouderwetse manier heb geleerd.

TS , in principe kan zo'n tuthola niet in een keer je paard verpesten. Meestal duid het toch echt op een medische oorzaak.

Idd, wie eigenlijk allemaal wel geen fysio, ostheopaat etc bij hun paard halen. Zoals ik dat beleefd heb vroeger en de verhalen hoor, heb ik het idee dat het weer hip is ofzo..

Bellissima_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 17:06

rij eens met een los teugeltje en alleen met been en zithulpen. dan krijgt ze weer vertrouwen en loopt ze hopelijk ook ontspannen in de bak. probeer haar veel te belonen enzo. na een paar keer zo in de bak kun je proberen om de teugels heel los vast te pakken. en dan iedere les íetsie pietsie strakker. zo bouw je het op.

dit is hoe ik denk dat je het het beste op kunt lossen, ofzoiets. maar jij kent jou paard het beste en moet haar het vertrouwen en het ontspannen lopen weer teruggeven.. veel succes!

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 17:59

Goede instructeur aan schaffen. papier zegt helemaal niks. Je kan best goede instructeurs vinden met alleen een orun papier. De opleiding opzich is heel erg goed, maar na de opleiding kan je doen en laten wat je wil. Dus staar je daar niet te blind op. Zoek iemans die bij jouw en je paard past.

Verder zou ik lekker helemaal opnieuw beginnen. Eerst lekker overgangen rijden en haar jouw hand op laten zoeken. Dat kan erg lang duren, maar als ze zover is, kan je haar ook weer oppakken

UniqueZam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 19:34

Hoi iedereen!!!!

Heel erg bedankt voor de tips!!!
Het probleem is verholpen, ik heb haar naar een andere stal verhuisd, en mevrouw is helemaal happy.
Ik rij haar nu ook met de koets, en dat vind ze helemaal geweldig.

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 20:24

fijn dat het zo is opgelost!!