paard 'valt' naar binnen!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Re: paard 'valt' naar binnen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 17:27

Mij is de tip meegeven om op zo'n binnenvalmoment (liever eerder) over je buitenschouder naar het buitenachterbeen te kijken. Als ik het goed uitleg, dan wordt je buitenkant wat langer zodat het paard die kan op gaat.

Als ie te snel gaat is mij geleerd om langzamer te gaan lichtrijden.

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 21:27

Mijn paard valt ook nog telkens naar binnen als we beginnen met draven. Hij is ook nog niet rechtgericht en ontzettend stijf in zijn lichaam/rug. Daar werken we hard aan! Maar als hij naar binnenvalt, duw ik mijn binnenbeen naar buiten en hou de buitenteugel erbij. Binnenteugel doet helemaal niets. Nu begint hij al mooi om mijn been te buigen Lachen Was trouwens wel even oefenen en nog steeds!

Maritdegroot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-08 06:22

Een paar weken geleden heb ik dit geplaatst!
Ik ben druk met het paardje bezig geweest en het gaat super goed.
de reden waarom ze naar binnen viel en zo enorm hard kan gaan is omdat ze een draver is die net een half jaar onder het zadel is.
Ze was natuurlijk alleen maar gewend om keihard rechtdoor te draven. Ze kon haar balans ook niet goed vinden, vooral niet in de bochten, maar ze gaat met sprongen vooruit.
Naar binnen vallen doet ze eigenlijk haast niet meer en sinds ik haar met bijzetteugel longeer en rij, gaat het met haar balans ook veel beter, ze ontspand zich nu lekker en loopt al heel wat rustiger.
Ze liep zichzelf voorbij omdat ze haar balans niet kon vinden, maar het gaat echt met sprongen vooruit!