hard tijdens springen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

StalMolly

Re: hard tijdens springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 15:45

De volte voor de hindernis maken moet zeker lukken. Veel geduld en blijven proberen.

maaikee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 17:08

ik denk dat ik je probleem wel snap

er kunnen twee problemen zijn:
1. je paard vindt het zooo leuk en is een springjunk ( het lijkt me niet aangezien je paard ook heel veel weigert). hier kun je maar weinig aan doen. stappen is inderdaad goed om er op af te gaan.
2. je paard is bang en wil er zo snel mogelijk vanaf zijn. je kunt dan het beste proberen je paard eerst aan de hindernis te laten ruiken. er dan aan de hand overheen te stappen en te draven en het later rijdend te probereren. aangezien hij weigert lijkt dit me het logist.
het kan ook aan jezelf liggen. als hij weigert komt dat vaak doordat jij het eng vindt dat hij zo hard gaat en daardoor gaat trekken. hij snapt dit niet en weigert. dit is vaak het geval bij een springjunk ( zie punt 1. )
probeer te ontspannen en zo lang mogelijk te zitten en na de sprong weer meteen te zitten.

veel succes.

love_u

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-08 20:14

ik heb vandaag gereden eerst 3 kwartier dressuurmatig en toen pas met een klein hindernisje en hij ging echt super liep niet hard enzo

lovepardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 21:28

je moet gewoon proberen zo'n kort mogelijke wending voor de sprong te rijden, niet te kort natuurlijk. Maar zo heeft je paard weer minder tijd om na te denken en heel erg hard op de sprong af te rijden.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 21:32

lovepardoes schreef:
je moet gewoon proberen zo'n kort mogelijke wending voor de sprong te rijden, niet te kort natuurlijk. Maar zo heeft je paard weer minder tijd om na te denken en heel erg hard op de sprong af te rijden.

En hoe doe jij dat in een parcour van 1.10 dan? Clown

marie08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 21:47

love_u schreef:
ik heb vandaag gereden eerst 3 kwartier dressuurmatig en toen pas met een klein hindernisje en hij ging echt super liep niet hard enzo

super dat het goed ging. gewoon doorgaan en als ie rustiger wordt kun je vanzelf weer gewoon aanrijden zoals je dat ook ik een parcour hoort te doen. daarna komen de wedstrijdjes en oefenparcoursen wel.
ben echt blij voor je dat het dressuurmatig rijden lijkt te werken

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 22:00

mijn vorige fjord deed het ook,vond springen fantastisch.
ik ben met hem dressuur gaan rijden met hindernissen in de bak en als hij lekker ontspannenliep nam ik een hindernis en dan gelijk weer dressuurmatig oppakken.
dat heeft bij hem goed geholpen.

Lotte91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 16:12

Is hij met dressuur wel rustig en ontspannen? Anders zo ik daar eerst aan werken. Je kan ook beginnen met gewoon balkjes op de grond in stap draf en galop en zo opbouwen tot een sprong en zeker niet hoger gaan als het lagere niet lukt.