Hoe leer ik mijn pony haar hals strekken?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AnkeVivaldi

Re: Hoe leer ik mijn pony haar hals strekken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 20:30

Redrumfox schreef:
Volgt ze jouw hand wel AnkeVivaldi? Dus als jij iets bijgeeft (nog niet voldoende om de hals te strekken) dat ze hier dan ook gebruik van maakt? Dan is het begin er al namelijk, dan kan je iets gaan bijgeven, weer oppakken, iets meer bijgeven, weer oppakken etc.

Als ik mn hand toesta en haar dus de ruimte geef om stukje voor stukje de teugel iets uit mn hand te nemen, dan is het een klein stukje, ze gaat dan wel voorwaarts met haar hoofd maar het neerwaartse wordt er niet echt beter op..
Maarja, ik probeer te blijven oefenen en hou de tips in de gaten! Clown

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 20:36

Ik heb er zelf ook één die het heel erg lastig vindt.
Veel rechts- en linksom buigen met een relatief lange teugel. (uiteraard met contact)
Bij mij is het probleem dat hij zijn kaken strak houdt, door vaak te vragen om te buigen wordt hij soepeler en volgt hij makkelijker mijn hand. Maar vergeet ik het vanachter aan te vullen, dan kan ik vragen wat ik wil; het effect is dan weg Knipoog

Loenalover15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 16:08

ik zou er naar vragen naaar je lesgever als je op paardrijden zit wat ik heb geleerd is een uitgestrekte draf doen en dan is de hals al weer wat langer en dan belonen ook heb ik geleerd om met je handen mee te gaan naar beneden en dat het paard dan ook zijn hals strekt en dan beloon je hem weer en zo hebben wij het op de manege geleerd

Loenalover15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 17:35

okee das wel leuk dat het gelukt is Knipoog

Loenalover15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 17:35

zoo leer je nog is wat van een paardenforum Haha! Knipoog