Paard niet te rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lyonesse

Re: Paard niet te rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 10:24

_Chantal89 schreef:
Alicia2u schreef:
Waarom denk je dat je op dit paard kan rijden? of zelfs maar opstappen/hangen als ze met zadelen al zo vervelend doet?

Verdiep je eens in grondwerk en Natural horsemanship. Ik denk dat je erg veel zult hebben aan het level 1 van Parelli.

Het gaat me niet alleen om het rijden, meer om de beweging die ze nu dus niet krijgt. Ze staat op een uitloopstal met een uitloop van 3 bij 8 meter. Hier krijgt ze dus niet voldoende beweging, er is geen bak en de wei is te nat.
Maar ik zal me eens verdiepen in het grondwerk. Bedankt.

Waar wil je op haar gaan rijden als er geen ruimte is dan? Verward

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-08 10:26

Mystica schreef:
Waar wil je op haar gaan rijden als er geen ruimte is dan? Verward

De wei is nu droog, en daar staan ze in. En 2 huizen verder hebben mensen een bak. We hebben gevraagd of we hier gebruik van mogen maken! En dat mocht Haha! Dus we kunnen nu ook in de bak rijden Knipoog

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 10:27

Zo ver was ik idd nog niet met lezen Haha!
Super dat het nu zo goed gaat Ja

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-08 10:28

Mystica schreef:
Zo ver was ik idd nog niet met lezen Haha!
Super dat het nu zo goed gaat Ja

Inderdaad! Ik ben er ook echt blij mee. We blijven lekker rustig aan doen. Aan het grondwerk heb ik echt wel veel gehad:D

montyjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 19:12

leuk dat het goed gaat, lekker door spelen, vertrouwen verder opbouwen, als hij jullie echt vertrouwd kan je de gekste dingen doen, een beetje opstakel training, balkjes, spelen met een bal, gewoon leuk spelen, let wel op duidelijkheid in je afspraken, dit niet, dan ook morgen niet. Cool

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 16:25

Heb haar gisteren weer gereden, alleen nog geen filmpje/foto's ontvangen. Na 3 dagen longeren ging het erg goed. We hebben de hele tijd gestapt en veel figuren gereden. Ze is er maar een keer vandoor geschoten omdat ze schrok en verder heeft ze keurig gestapt en halt gehouden! Ook 1x geprobeerd om te draven en overgang naar stap te rijden en dat ging super. Hopen dat het helemaal goed komt Haha!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-08 11:44

_Chantal89 schreef:
Heb haar gisteren weer gereden. Na 3 dagen longeren ging het erg goed. We hebben de hele tijd gestapt en veel figuren gereden. Ze is er maar een keer vandoor geschoten omdat ze schrok en verder heeft ze keurig gestapt en halt gehouden! Ook 1x geprobeerd om te draven en overgang naar stap te rijden en dat ging super. Hopen dat het helemaal goed komt Haha!

Zie hier de foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Moet toch meer rechtop zitten in het vervolg Bloos