tips om mooi/trots te gaan zitten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Animal_ABC

Re: tips om mooi/trots te gaan zitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 15:59

Het tegenovergestelde van een holle rug maken, waarbij je je kont dus naar achteren steekt. Denk maar aan de beweging/ houding die je met je bekken doet als op het toilet zit voor een grote boodschap Knipoog Maar ook hier weer door ontspanning, niet al je spieren opspannen om je bekken in die richting te trekken.

Anniiekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 18:02

Ik zit er ook altijd vreselijk op, even deze topic in de gaten houden! Haha!

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 05:54

Ik denk dat je je vooral steeds zelf moet corrigeren.
Op een gegeven moment ( dat kan máánden duren helaas ), wordt je zit natuurlijk en ontspannen in de goede houding.
Goed het gewicht in het zitvlak leggen en bovenlichaam terug.
Op een gegeven moment voel je wanner het goed en wanneer het niet goed is.
Na een aantal weken jezelf filmen werkt ook handig.

_YVN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 09:15

Als je teveel naar voren zit zijn je beugels dan niet te kort?

Maar verder zou je veel zonder zadel kunnen rijden voor een goeie onafhankelijke zit en balans. Of aan de longeerlijn zonder teugels en beugels en dan het paard aanvoelen waardoor je ook onafhankelijk kan zitten.

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 09:39

Wat bij mij ook helpt, is gewoon, als je thuis bent, proberen of je al je ledenmaten onafhankelijk van elkaar kunt bewegen. Zo wordt je bewuster van je lichaam.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 10:14

Ik denk altijd aan mijn instructeur: "Dressuur rijden is voor 50% show verkopen" Haha!

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 14:58

Vroeger toen ik nog klein was zat ik ook vet krom een tijdje. Mijn instructrice heeft toen een keer een stok gepakt en deze moest ik achter mijn armen houden zodat mijn rug super recht was. Heel overdreven natuurlijk.. Maar t hielp wel! Soms zak ik een klein beetje in dan kijk ik naar de rest die in de bak rijdt en dan ga ik meteen weer rechtop.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 16:16

Het helpt veel meer als je weet wat voor een effect je houding heeft op je paard. Neem centered riding les zou ik zeggen, dat helpt een hoop. Lachen

wishmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 18:31

je hebt 2 zitknobbels op je kont zodra je die boten voelt in je kont zit ik meestal recht op mn paard , misschien klinkt diT raar maar probeer het eens,doe je je hoofd meer omhoog ( nep aarogant doen ) en houd je handen mooie dicht bij de schoft netjes naast elkaar dit helpt vast wel naar een tijdje oefenen want je arm en je been werken in het paardrijden samen

C:\Documents and Settings\Eigenaar\My Documents\My Pictures\Lorrena

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 18:56

lorrena schreef:
je hebt 2 zitknobbels op je kont zodra je die boten voelt in je kont zit ik meestal recht op mn paard , misschien klinkt diT raar maar probeer het eens,doe je je hoofd meer omhoog ( nep aarogant doen ) en houd je handen mooie dicht bij de schoft netjes naast elkaar dit helpt vast wel naar een tijdje oefenen want je arm en je been werken in het paardrijden samen

C:\Documents and Settings\Eigenaar\My Documents\My Pictures\Lorrena

Ik zie dat je een plaatje neer wilt zetten. Eerst moet je een dat plaatje uploaden, zodat deze te zien is op het internet. Dit kan je bijvoorbeeld gemakkelijk doen via http://www.foto-uploaden.nl/ . Om je geuploade plaatje te kunnen zien op bokt moet je na het uploaden op je linker muisknop klikken, naar eigenschappen gaan en de url kopieren en plakken in je reactie op bokt. Het laatste wat je dan moet doen is het zojuist geplakte tussen dit in te zetten: [img] [/img]. Succes! Lachen

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 20:37

Goed recht op schouders naar achter en je onder rug naar voren duwe zeg maar dan zit je op 2 botjes en dan zit je als het goed is recht.

Favodres

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 21:25

Misschien een tijdje je beugels wat langer dan normaal ? En jezelf proberen lang te maken. Kijk bijv. eens een klein stukje naar het plafon dan maak je jezelf automatisch langer.

Anna_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 14:39

Stokje/zweepje is beetje tijdelijke oplossing...kan wel in het begin helpen. Ik zeg altijd tegen mijn oppaskindje>
trots zitten alsof je, een prinses bent op een wit paard.Knipoog Het is natuurlijk overdreven gezegt maar het werkt wel!

rosanne1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 17:58

na blijven denken tijdens het rijden..
iedere keer als je jezelf erop betrapt dat je naar voren gaat zitten, streng tegen jezelf zijn, en recht zitten!

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 18:07

Snoop_fan schreef:
Ik zit ook niet perfect... Maar een vriendin heeft een truc gevonden (heb ze wel maar 1 keer gedaan wegens een beetje pijn..)
ik ga het proberen uit te leggen:
Benodigheden:
- ruiter
- stok
- 1 bandage

Oké de ruiter gaat heel recht zitten en met z'n ellebogen in een hoek van 90 graden.. en dan steekt een 2de persoon een stok tussen de ellebogen achter de rug.. (begrijp je).. en dan pak je jou bandagen en wikkel je eerst rond de ene arm, en dan achter de rug rond de andere arm.. en klaar is kees!! Rijd zo enkele lessen en je vergeet het nooit meer!!
PS ik heb gedaan zonder stok omdat ik schrik had dat de stok me pijn deed.. Knipoog

ik met en ik merkte metteen verschil , je zit meer op je kont weliswaar

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 12:47

Rijdt alsof je net een medaille hebt gewonnen en die op je borst hebt hangen. Waar je uiteraard heel trots op bent!
Ook helpt het al een stuk als je rijdt zonder geld te zoeken, zelf heb ik dat altijd heel erg dat ik dan ook minder rechtop zit.
Verder moet je gewoon oefenen met het kantelen van je bekken,vraag desnoods iemand die begeleidt met het verbeteren van je zit, zodat je weet aan welk gevoel je tijdens het rijden vast moet houden.

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 21:58

Mijn houding is ook niet echt je van het.. Alleen als mn pony echt super loopt ga ik er automatisch ook heel netjes opzitten. Misschien maar eens dat met die zweep proberen Lachen.

yyvet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 23:07

goed op je zitbeenknobbels zitten!
als je goed op je kont gaat zitten moet je
je 2 zitbeenknobbels voelen, dan zit je als het goed is
rechtop Ja

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 10:25

Iemand erbij halen die het blijft herhalen.
En jezelf ermee confronteren dat je eraan blijft denken (dan doel ik op foto's/filmpjes van jezelf op paard bekijken), heeft bij mij goed geholpen. Nagelbijten / Gniffelen

MandyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 12:08

mij is geleerd dat je moet denken dat je aan een touwtje omhoog gehouden word en het werkt goed daar ga je heel mooi recht van zitten Haha!

Riekje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 17:26

Oja, die zitbeenknobbels: dat blijft mijn instructeur zeggen. Ik heb ze echter nog nooit gevoeld. Waar heeft die man het over? ZIt ik gewoon niet goed of kan het overmatige vet op mijn billen er ook mee te maken hebben?
Verder lijkt een punaise in mn BH-sluiting niet echt prettig. Je zal er maar af vallen en dan op je rug terecht komen Knipoog

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 17:29

heb je een gaatje Haha!
waar voor een punaise ??????

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 17:31

Niet echt een tip voor je houding, maar bij mij werkte het altijd wel.
Ik kreeg altijd een 5 voor m'n houding, tot ik had bedacht om bij het laatste onderdeel héél netjes te gaan zitten. Opeens kreeg ik steeds een 7 en soms zelfs een 8.

En een goed zadel doet ook al wonderen. Dat heeft mijn houding echt heel erg verbeterd. Zo erg dat mijn buikspieren nu in protest komen omdat die nooit wat hoefde te doen als ik lekker voorover zat Clown

Vanity_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 20:21

Urielle schreef:
Buikspieren opspannen, tieten naar voren, kin op en dan gaat dat prima. Geen zweep voor nodig, gewoon oefenen oefenen oefenen.

Inderdaad! Zoals die ene vrouw van tv [Marijke Helwege ofzo.] altijd zegt 'Borstjes vooruit en lipjes getuit'. Ja

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 20:26

en als ge nu eens geen borstjes hebt Haha!