Maar ook hier weer door ontspanning, niet al je spieren opspannen om je bekken in die richting te trekken. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Maar ook hier weer door ontspanning, niet al je spieren opspannen om je bekken in die richting te trekken.
lorrena schreef:je hebt 2 zitknobbels op je kont zodra je die boten voelt in je kont zit ik meestal recht op mn paard , misschien klinkt diT raar maar probeer het eens,doe je je hoofd meer omhoog ( nep aarogant doen ) en houd je handen mooie dicht bij de schoft netjes naast elkaar dit helpt vast wel naar een tijdje oefenen want je arm en je been werken in het paardrijden samen
C:\Documents and Settings\Eigenaar\My Documents\My Pictures\Lorrena
Het is natuurlijk overdreven gezegt maar het werkt wel! 
Snoop_fan schreef:Ik zit ook niet perfect... Maar een vriendin heeft een truc gevonden (heb ze wel maar 1 keer gedaan wegens een beetje pijn..)
ik ga het proberen uit te leggen:
Benodigheden:
- ruiter
- stok
- 1 bandage
Oké de ruiter gaat heel recht zitten en met z'n ellebogen in een hoek van 90 graden.. en dan steekt een 2de persoon een stok tussen de ellebogen achter de rug.. (begrijp je).. en dan pak je jou bandagen en wikkel je eerst rond de ene arm, en dan achter de rug rond de andere arm.. en klaar is kees!! Rijd zo enkele lessen en je vergeet het nooit meer!!
PS ik heb gedaan zonder stok omdat ik schrik had dat de stok me pijn deed..
.

Urielle schreef:Buikspieren opspannen, tieten naar voren, kin op en dan gaat dat prima. Geen zweep voor nodig, gewoon oefenen oefenen oefenen.