Hangen met nageven

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

wabisabi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-03 10:40

bedankt ik ga weer rijden vandaag. En ga nu weg. Ik ga het zeker proberen!!

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 16:11

Spierkracht moet je NIET gebruiken daar wordt ze sterk van en een paard wint het altijd. je moet het echt met je benen oplossen!

Je houd je handen op zijn plaats en rijdt je paard naar je handen toe.

Als ik les met mabel heb geeft ze eerst helemaal niet na. Ik rij haar dan zo dat ik reactie krijg op mijn been en dat ik druk heb op twee teugels en dan kan ik gaan vragen anders niet.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 16:18

Heb je wel les of zo?? Kan jouw instrukteur je hier niet mee helpen??

Hij kan dan precies zeggen wat je moet doen op het moment dat jouw paard gaat 'klieren'.

cherrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 16:25

Mijn paard deed heel erg jaknikken het enige wat je moet doen is goewoon doorrijden en een beetje meer druk aan je kuiten (zodat ze wel wat dat het niet goed is) Hou vooral je handen goed stil!!!!

Faustie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 22:45

Handen stil en eventueel breed en laag. Speel een beetje met je vingers en maak hem los met je been. Veel wendingen rijden kan ook helpen. Zorg er wel voor dat ie op 4 benen blijft lopen en niet afhankelijk wordt van je hand (dat ie dus gaag hangen en stuen gaat zoeken bij je hand). Goed voorwaarts houden!!

cherrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 22:57

[quote="Faustie"]Handen stil en eventueel breed en laag.

Breed ben ik het absoluut NIET MEE EENS je zet gewoon je pony/paard varst. Dit is niet nagevelijk rijden dit is gewoon je paard varstzetten en dat is volgens mij niet de bedoelding. Handen goed bij elkaar houden recht op!!!! En rust in de hand.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 23:51

gliss schreef:
maar nogsteeds heb ik het probleem dat ze haar hoofd weer omhoog gooit. Ik vraag het ook steeds opnieuw dan doet ze het ook maar dan gaat ze ja-knikken

Ik rijd nu sinds een aantal weken de pony waar ik in de manege lessen op rijd aan de teugel, ik ben nog steeds in de leerfase, ik heb ontzettend veel moeite met het stilhouden van mijn hand. Ik leg mijn handen snel plat, en dan schiet ze weer om hoog, ik wiebel teveel en dan schiet ze weer omhoog, of ik probeer te hard en zet mijn handen vast, waardoor ze niet meer wil meewerken en de aanleuning ver te zoeken is en dus ook weer omhoog komt. Het omhoog komen is dus vaak gewoon het probleem van het niet zachtjes stilhouden van de hand en een aanleuning geven. Dit leren is ontzettend lastig, en het zal ook lang duren. Als ze omhoog komt gewoon weer rustig naar beneden vragen. Na een lange tijd zal je paard begrijpen dat hij neerwaarts moet blijven en zal jij leren je handen stiller te houden... Maar als ze eenmaal neerwaarts is niet bezig blijven. Als ze daar is moet er een zachte aanleuning zijn, het paard moet het als fijn ervaren, als het niet fijn is zal ze weer omhoog komen..

Blijf vooral geduld hebben, het zal erg lang duren voordat jij en je paard het eenmaal goed onder de knie hebben..

Faustie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 11:37

cherrie"]
[quote="Faustie schreef:
Handen stil en eventueel breed en laag.

Breed ben ik het absoluut NIET MEE EENS je zet gewoon je pony/paard varst. Dit is niet nagevelijk rijden dit is gewoon je paard varstzetten en dat is volgens mij niet de bedoelding. Handen goed bij elkaar houden recht op!!!! En rust in de hand.

Breed wil niet meteen zeggen dat je je pony vastzet. Met een hoge hand kan je je paard net zo goed vastzetten. Ik heb meerdere pony's nageefelijk gereden met een brede hand en die liepen lekker.
Zolang je soepel meegaat met de paardenmond is er geen probleem.