Het zadel en dekje zijn ineens eng??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het zadel en dekje zijn ineens eng??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 21:14

Namens het paard: DOE het dan ook niet...

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 02:54

Sonja, ik ben het met je eens, maar je kan het ook wat anders brengen.
Tel ff tot tien en plaats dan onderbouwt commentaar ipv zo je hart te luchten.

@TS Nogmaals, stop met het verder aanklooien met deze pony. Geen geld voor instructie? Dan lekker alleen borstelen met deze pony. Je zult zelf nu na het lezen van de antwoorden wel begrijpen dat je iets flink fout hebt gedaan. Een paard inrijden moet door een kundig iemand gedaan worden. Een paard waarbij inrijden verpest is, moet door iemand met veel ervaring,feeling en geduld.... getracht hersteld te worden.
Maar vaak zullen er wel problemen blijven bestaan door onkunde van de mens.

Dus nee je hoeft je niet te schamen, je hebt een menselijke fout gemaakt.
Wel zou je je moeten schamen als je na al het advies nog denkt dat je gewoon verder zo kunt aanklooien ...Dan mag je je diep schamen. Je bent dan een dier voor de rest van zijn leven aan het tekenen.

Kopieer dit topic en laat het lezen aan de eigenaars.
Iemand die de pony inrijd hoeft niet superduur te zijn. Integendeel, het is in dit geval onbetaalbaar omdat je er waarschijnlijk een fijne pony aan overhoud. Niet het bange ding dat het nu is...

Echt, ik druk je op het hart, praat met de eigenaar en laat een proffessioneel iemand de pony opnieuw inrijden , en dan maar duimen dat het goed komt...

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 13:02

Inderdaad stoppen met verder zelf aanmodderen en iemand zoeken. Je kan de paardelarij vragen of ze wat informatie voor je hebben misschien weten ze proffesionals in de buurt die je kunnen helpen. Kijk eens op www.paardelarij.nl. Je kan natuurlijk ook zoeken naar iemand in de buurt maar stop met het zelf beleren van deze pony, voordat je het weet is hij alleen nog maar geschikt als wandelpaard en weidevulling en voor een gezond jong dier is dat zonde.

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-08 11:49

Hallo.

Ik schop even het topic om hoog.
Dit omdat ik diegene in dit topic even wat duidelijk wil zeggen.

Ik en de andere verzorgster zijn toch tot de conclusie gekomen dat het zo niet verder kan.
Als wij zelf zouden door zouden gaan, dan zou een leuk paard voor in de sport misschien verpest worden. (Zoals jullie al wel eens gezegt hebben.)
We hebben het baasje gebelt en we gaan er nu met het baasje over praten.

We gaan hem vertellen dat we het leuk vinden dat hij ons vertrouwt en alles, maar dat wij niet ervaring genoeg hebben om een paard alleen in te rijden.
Dat wij daarbij hulp nodig hebben.
Dus nu maar hopen dat hij iemand weet, of er een klein beetje geld in wilt steken.
Anders moeten we het bij poetsen en alles houden. Of stoppen zodat iemand met ervaring verder kan. maar dat doen we denk ik zowiezo niet, stoppen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 11:51

OK dan!
Er is lef en karakter voor nodig om dit toe te geven en er naar te handelen. Toppie!
Er is voor jullie vast ergens een braaf en lief paardje waar je wél veilig en leuk mee kunt oefenen om meer ervaring mee op te gaan doen.

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-08 11:58

Om half 2 komt hij bij het paard. Dan hebben we het gesprek.
Ik hoop dat hij er geld in wilt steken.
En anders houd het helaas op.
Maar laten we maar hopen dat het goed komt...

Edit:

We wisten ook wel dat jullie gelijk hadden. Dat wij beter niet verder konden gaan met inrijden.
Maar we wouden dat waarschijnlijk gewoon niet toegeven, bang om het paard kwijt te raken.
Maar als hij daarmee verder kan komen en alles, dan heb ik liever dat.
Hoe zonde het ook is.